۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
با قیمت خودرو خارجی، خودرو ناایمن به مردم ندهید
رئیس پلیس راهور ناجا:

با قیمت خودرو خارجی، خودرو ناایمن به مردم ندهید

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروسازان نباید قیمت خودروی خارجی از مردم دریافت کنند، اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند.

به گزارش بازار، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور انتظامی در حاشیه حضور در مرکز ۱۹۷ و ارتباط مستقیم با شهروندان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تدبیر فرمانده انتظامی امروز به همراه شماری از معاونان و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی در مرکز ۱۹۷ حاضر شدیم و در جریان مشکلات، انتقادها و پیشنهادهای ۲۰۰ نفر از شهروندان قرار گرفتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همزمان با این جلسه، روسای پلیس راه و راهور استان‌ها نیز ارتباط مستقیم با مردم را به شکل تلفنی و آنلاین برگزار کردند.

وی با بیان اینکه شماری از مردم در تماس امروز از مواضع پلیس در برابر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل قدردانی کردند، تصریح کرد: برخی از مردم ابهام‌هایی درباره جرائم کرونایی و همچنین موضوع‌های دیگر حوزه راهور داشتند که رسیدگی شد.

سردار هادیانفر در در واکنش به اظهارات مطرح شده از سوی خودروسازان در خصوص تصادف بهبهان اظهار داشت: توصیه من به خودروسازان، انجمن خودروسازان و ... این است که به جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، این‌طور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند، اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند؛ خودروی ما باید طوری باشد که اگر خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد، ایمنی آن به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود.

سردارهادیان‌فر خاطرنشان کرد: گزارشی از حادثه تصادف بهبهان با تعیین سهم دستگاه‌ها تهیه و به مراجع قضایی داده شده است.

رئیس پلیس راهور انتظامی با بیان اینکه بیش از ۵۲ درصد از خدمات پلیس در کل کشور مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی است، اعلام کرد: با توجه به این حجم از خدمات خوشبختانه رضایتمندی مردم از پلیس راهور مطلوب است و ما همچنان تلاش می‌کنیم با توسعه سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند و خدمات غیر حضوری افراد، سطح خدمات و رضایت مندی شهروندان را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا به نزدیک شدن به پایان مهلت بخشودگی دوبرابری جرائم راهنمایی و رانندگی اشاره و بیان کرد: تمام جرائم رانندگی ثبت شده تا پایان سال ۱۳۹۹ که مشمول جریمه دوبرابری شده‌اند، تا پایان دی ماه فرصت پرداخت دارند؛ البته پیگیری‌هایی از سوی فرمانده کل انتظامی با مجلس انجام شده است که بتوان مهلت پرداخت این جرائم را تمدید کرد، اما در حال حاضر مهلت پرداخت تا پایان دی ماه است و اگر راننده‌ای تا این تاریخ مبلغ جریمه را پرداخت نکند باید مبلغ جریمه را با همان جریمه دیرکرد دوبرابری پرداخت کند.

وی افزود: در مورد حذف جرائم کرونایی قبلا اعلام کردیم که ممکن است افرادی احکامی را از فرمانداری‌ها گرفته باشند، اما این احکام از سوی استانداری یا فرمانداری به پلیس ابلاغ نشده باشد یا در مواردی پرستاران و کادر درمان، افرادی دارای احکام قضایی، خبرنگاران، بیماران و افراد دارای وقت عمل جراحی، افرادی که محل کار و ماموریتشان در طرح باشد، افرادی که آدرسشان تغییر کرده و ... جریمه شده باشند که این افراد می‌توانند مشمول حذف این جرائم شوند.

وی گفت: این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، مراجعه به هیات‌های رسیدگی ماده ۵ و مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌ها در سراسر کشور می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات برای حذف جرایم کرونایی اقدام کنند که این موضوع محدودیت زمانی ندارد.

رییس پلیس راهور درباره قطع برخی از خدمات سامانه راهور ۱۲۰ از مردم عذرخواهی کرد و گفت: پلیس برای ارتقاء امنیت و افزایش ظرفیت این سایت تغییراتی را اعمال کرده که منجر به اخلال در برخی از خدمات آن شد که طی چند روز آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha