انجام بیش از ۱۹هزار بازرسی از انبارها و سردخانه‌ها
در آذر ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

انجام بیش از ۱۹هزار بازرسی از انبارها و سردخانه‌ها

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در آذر امسال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا توسط بازرسان سازمان‌های صمت در سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازرسی از انبارها در آذر ماه سال جاری افزود: در راستای عمل به تکالیف قانونی منبعث از بند (ث) ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ این قانون، این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای قانونی همکار، ثبت مشخصات انبارها و مراکز نگهداری کالا، مالک انبار و کالا، میزان و نوع کالای ورودی و خروجی به آن‌ها را در قالب سامانه جامع انبارها عملیاتی کرده است.

وی اضافه کرد: با تکمیل و ثبت اطلاعات صحیح و متقن توسط انبارها و مراکز نگهداری کالا در سامانه فوق، امکان نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا به شکل نظام‌مند فراهم و شرایط مناسب‌تری برای تنظیم بازار، جلوگیری از احتکار و پیشگیری از قاچاق کالا در کشور، مهیا می‌شود.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: بر این اساس در آذر ماه سال جاری، تعداد ۱۹ هزار و ۱۲۶ بازرسی از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۷۴۸ پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

سجادی اعلام کرد: کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و ... بالغ بر۶ هزار و۴۱۳ میلیارد ریال است.

این در حالیست که براساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور از ابتدای سال جاری، تاکنون در مجموع تعداد ۱۶۷ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منتج به تشکیل ۶ هزار و ۵۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۷ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال شده ست.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و. می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس کنند تا ضمن رسیدگی و اقدام قانونی متناسب به عمل آید.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha