۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
گل های نرگس مازندران خام فروشی می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گل های نرگس مازندران خام فروشی می شود

جویبار- قلی پور، یکی از نرگس کاران و کارآفرینان مازندران ساخت کارخانه و صنایع تبدیلی برای توسعه نرگس زارها در استان لازم دانست و گفت: اکنون محصولات خام فروشی می شود.

محمد قلی پور کارآفرینی که ۴۰ سال در زمینه تولید گل نرگس فعالیت می کند، در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه با اشاره به اینکه برای کشت و تولید گل نرگس باید از کود مرغی استفاده کرد، گفت: زمان کشت گل نرگس شهریورماه و برداشت آن اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

وی با اظهار اینکه تولیدات را از منطقه به تهران ارسال می کنیم، افزود: نبود صنایع تبدیلی و عرضه گل در مدت محدود سبب خراب شدن بازار نرگس کاران شده است و در حال حاضر محصولات به صورت خام فروش می رود.

وی ساخت کارخانه و صنایع تبدیلی و تکمیل را برای صنعت گل و گیاه نرگس و فرآوری آن تاکید کرد و گفت: گل نرگس درآمدزا است و می تواند ارزآوری و اشتغال خوبی داشته باشد.

قلی پور با اظهار اینکه گل پر و پیاله ای از جمله انواع گل نرگس به شمار می رود، گفت: گل نرگس درآمدزایی بیشتر از مرکبات دارد و هرچه قیمت آن ارزان شود، سود و درآمد آن چند برابر می شود.

این کارآفرین از جویبار به عنوان مهد گل نرگس ذکر کرد و گفت: این منطقه از خاک و آب و هوا برای کشت و تولید گل نرگس حاصلخیز است و در صورت حمایت، تولید این محصول درآمدزایی بالایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر هر بسته گل نرگس به صورت ۱۰۰ تایی آماده و در بازار عرضه می شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha