۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کمیته‌های مشترک سندیکا و ساتکاب فعال می‌شوند
در جلسه مشترک سندیکای صنعت برق و ساتکاب مقرر شد

کمیته‌های مشترک سندیکا و ساتکاب فعال می‌شوند

در جلسه مشترک سندیکای صنعت برق و ساتکاب مقرر شد کمیته‌های مختلف شامل کمیته‌های حمایت از ساخت داخل، توسعه صادرات، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت جدی فعال شوند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، رضا بهشتی، نایب رئیس هیئت مدیره ساتکاب در جلسه‌ای که به میزبانی هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران برگزار شد، با اشاره به رسالت‌ها و اهداف اصلی این شرکت گفت: حمایت از ساخت داخل، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از توسعه صادرات، حمایت از خدمات هایتک صنعت آب و برق و ... از اهداف اصلی ساتکاب هستند و این شرکت در واقع هاب شتاب‌دهنده صنعت آب و برق است.

وی ادامه داد: با تغییر مدیریت جدید در شرکت ساتکاب رویه‌ها و سیاست‌ها نیز تا حدودی تغییر کرده و تا امروز هم اقدامات خوبی انجام شده است که تداوم خواهد داشت.

بهشتی با بیان اینکه ساتکاب دبیری کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و عراق را برعهده دارد، گفت: این شرکت می‌تواند در حوزه راهبری صادرات به سندیکا و شرکت‌های عضو کمک کند. در این راستا لازم است کمیته مشترکی بین ساتکاب و سندیکا شکل بگیرد و نظام نامه مشترکی بین این دو نهاد برای راهبری صادرات و رفع مشکلات موجود تدوین شود.

نایب رئیس هیئت مدیره ساتکاب با اشاره به ظرفیت بالای خدمات فنی و مهندسی صنعت برق در حوزه صادرات تصریح کرد: در صورت حمایت از این حوزه می‌تواند تا ۳ میلیارد دلار صادرات داشته و ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند. سندیکا و ساتکاب باید با فعال‌سازی کمیته‌ها مشکلات را احصا و برای رفع آنها اقدام کنند. ساتکاب در این مسیر در کنار سندیکا خواهد بود و حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

بهشتی همچنین به ضرورت همکاری ساتکاب و سندیکا در رویدادهای صنعت برق اشاره کرد و گفت: سندیکا در حوزه توسعه صادرات می‌تواند در کنار ساتکاب باشد تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر بتوانیم رویدادهای صادراتی و صنعت برق را به بهترین شکل برگزار کنیم.

به‌گفته وی، ساتکاب در خصوص وعده وزیر نیرو مبنی بر تامین ۴۰ میلیون کنتور هوشمند تا پایان دولت سیزدهم از شرکت‌های کنتورساز دعوت به همکاری می‌کند و در این همکاری از آنها حمایت خواهد کرد.

در ادامه پیام باقری رئیس هیئت مدیره سندیکا در این جلسه با اشاره به تعامل دو سویه‌ای که بین سندیکا و ساتکاب برقرار است، اظهار کرد: سندیکا از زمان تدوین استراتژی‌های ساتکاب در دوره اخیر، در کنار این شرکت حضور فعال و پر رنگی داشته است. امروز نیز در کنار طرح مشکلات فعالان صنعت برق و اعضای خود تلاش داریم پیشنهادات و نقطه نظرات خود را برای بهبود شرایط صنعت برق و حل مشکلات اعضا ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تعامل بین سندیکا و ساتکاب باید فعال‌تر و قوی‌تر باشد، ادامه داد: حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات دو حوزه مهم و اصلی فعالیت ساتکاب بوده که مورد توجه سندیکا نیز هستند چرا که صنعت برق در حوزه صادرات پرچمدار است. شرکت ساتکاب دبیر کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و عراق است و می‌توان از این کانال ارتباطی برای رفع مشکلات اعضا در بازار عراق و توسعه صادرات و کسب و کار آنها در این کشور استفاده کرد.

باقری با ذکر این نکته که تقویت حضور شرکت‌های ایرانی در بازار عراق بحثی بسیار جدی است، اضافه کرد: بازار عراق برای کشور و بسیاری از رقبای منطقه‌ای بسیار اهمیت دارد، شرکت‌های این صنعت در این خصوص مشکلاتی دارند که با کمک ساتکاب می‌توان بخشی از آنها را رفع کرد که البته این موضوع را می‌توان به تمام بازارهای هدف شرکت های ایرانی تعمیم داد.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha