۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
تولید سیم مسی با روش نوین در شاهرود| اقتصاد دانش بنیان ۱۰ شغل ایجاد کرد
بنیان گذار شرکت فناوران نیروی شاهوار مطرح کرد؛

تولید سیم مسی با روش نوین در شاهرود| اقتصاد دانش بنیان ۱۰ شغل ایجاد کرد

شاهرود- جلالی، بنیان گذار شرکت فناوران نیروی شاهوار گفت: این شرکت تولید سیم‌های مسی با مقاومت بالا و مصرف در صنایع نفت، هوافضا و دریایی فارغ از تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

امیر جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال ۹۱ در زمینه تامین مواد اولیه مصرفی در برخی صنایع از جمله صنایع سیم و کابل این شرکت را تاسیس و شروع به فعالیت کرد، گفت: در حال حاضر تنها دو شرکت معتبر یکی در آلمان و دیگری در چین تولید کنداکتور نظامی دارند و به دلیل تحریم در اختیار ما قرار نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت طی تفاهم نامه ای که با بخش صنایع وزارت دفاع انجام داد اقدام به تولید و بومی سازی کنداکتور با قیمت ۸۰درصد مشابه چینی کرد، افزود: هدف از تولید در این عرصه تحریم، جلوگیری از خروج ارز و پیشگیری از احتمالات آسیب به صنایع نظامی بوده است.

این کارشناس ارشد برق و مدیرعامل شرکت فناوران نیروی شاهوار اضافه کرد: این شرکت دانش بنیان در فاز یک قادر به تولید سیم های مسی با مقاومت بالا و مصرف در صنایع نفت، هوافضا و دریایی و با اشتغال ۱۰ نفر مستقیم فعالیت خود را در دی ماه سال جاری با سرمایه ۱۱۰هزار دلار آغاز کرده و در چشم انداز فازهای بعدی، تولید سیم شارژر که سهم واردات بالایی را سالانه به خود اختصاص داده است، را دارد.

جلالی بیان کرد: شرکت فناوران نیروی شاهوار هفته گذشته با اشتغال ۱۰ نفر در شاهرود افتتاح شد.

به گزارش بازار، اقتصاد دانش محور اقتصادی است که به شکل مستقیم بر اساس تولید، توزیع و مصرف دانش و اطلاعات قرار گرفته باشد. در این میان موتور محرک این اقتصاد شرکت های دانش بنیان هستند. این شرکت ها، به عنوان بنگاههای اقتصادی دانش بنیان، نقش محوری در شرایط تحریم های اقتصادی ایفا می کنند و یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha