۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
جو ایجاد شده پیرامون میوه‌های صادر شده، گریبان‌گیر انار شد
نایب‌ رئیس اتحادیه باغداران کشور:

جو ایجاد شده پیرامون میوه‌های صادر شده، گریبان‌گیر انار شد

نایب‌رئیس اتحادیه باغداران کشور گفت: امسال صادرات انار صورت گرفت اما به دلیل موضوعات پیش‌آمده و جو حاکم شده در حوزه میوه‌های صادر شده، در صادرات باقی‌مانده انار دچار مشکل شده‌ایم.

به گزارش بازار، مجتبی شادلو نایب‌ رئیس اتحادیه باغداران کشورضمن اشاره به تولید یک میلیون تن انار سالانه گفت: در سال ۸۶ با سرمای شدید هوا، دچار تحلیل روی تولید انار شدیم که بازار داخلی را با چالش مواجه کرد و موجب گرانی انار شد.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی تشریح کرد: حدود ۷۰ درصد انار مصرف داخلی است و ۳۰ درصد آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود؛ امسال نیز این صادرات صورت گرفت اما به دلیل موضوعات پیش‌آمده و جو حاکم شده در حوزه میوه‌های صادر شده، در صادرات باقی‌مانده انار دچار مشکل شده‌ایم.

نایب‌رئیس اتحادیه باغداران کشور در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: همان‌طور که مصرف‌کننده قدرت خرید ندارد تولیدکننده نیز قدرت فروش ندارد؛ میانگین تولید هر کیلو انار حدود ۱۱ یا ۱۲ هزار تومان است.

شادلو همچنین بیان کرد: اگر تعادل در تولید و عرضه برقرار نشود، مشکلات پیش می‌آید؛ این مشکلات با چند راه قابل‌حل شدن است، خرید تضمینی دولت یکی از راهکارهاست که با شرایط کنونی محدودیت در آن وجود دارد.

وی تا ۲ برابر شدن قیمت انار را طبیعی دانست و گفت: اتفاقاتی که رخ می‌دهد بسیار مبهم است و گرانی انار عامل رکود آن خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha