کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت محصولات بعد از درج قیمت مصرف‌کننده
رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت صمت مطرح کرد

کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قیمت محصولات بعد از درج قیمت مصرف‌کننده

قشمی، رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت صمت بیان کرد: وزارت صمت در زنجیره ارزش فروش، تلاش کرده است ضمن حفظ حاشیه سود شبکه‌های توزیع، هزینه‌ها را کاهش دهد.

به گزارش بازار، حسین‌زاده قشمی رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز به کار پویش «خرید شفاف» از ابتدای دی‌ماه در وزارت صمت خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ده گروه کالایی که هزار قلم کالا را شامل می‌شوند، بر اساس این پویش وارد بازار شده است و مردم در فروشگاه‌ها می‌توانند به‌جای قیمت مصرف‌کننده، قیمت تولیدکننده را مشاهده کنند.

وی افزود: در گروه کالاهای قطعات یدکی خودرو مانند انواع لنت ترمزها، فیلتر و روغن‌های صنعتی مانند انواع فیلتر روغن و روغن‌موتور، انواع شوینده‌ها به جز پودر لباس‌شویی، انواع مواد سلولوزی، انواع ترشیجات و کنسروجات، انواع ماکارونی‌ها، آب‌معدنی، آب‌میوه‌ها، انواع نوشیدنی‌ها و انواع لوازم‌خانگی کوچک و بزرگ در پویش خرید شفاف با قیمت تولیدکننده به فروش می‌رسند.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره مزیت درج قیمت تولیدکننده اظهار کرد: قیمت تولیدکننده به معنای بهای تمام شده کالای تولید شده است. در جریان اعلام قیمت تولیدکننده در گروه کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای، ریز جزئیات هر قلم در سامانه ۱۲۴ و سایت‌هایی که متعاقباً اعلام خواهد شد، محاسبه و اعلام می‌شود. به طور کل فروشندگان اجازه دارند در کالاهای مصرفی تا ۳۰ درصد و در کالاهای سرمایه‌ای تا ۲۰ درصد روی قیمت تولید اضافه کنند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: آب‌معدنی‌های کوچکی که تا دیروز در بازار قیمت مصرف‌کننده روی آن‌ها ۴ هزار و ۵۰۰ تومان قید می‌شد، از الان قیمت تولیدکننده یعنی دو هزار تومان روی آن درج شده است. چون آب‌معدنی کالای مصرفی است، فروشنده می‌تواند تا ۳۰ درصد به آن اضافه کند.

حسین‌زاده قشمی بیان کرد: وزارت صمت در زنجیره ارزش فروش، تلاش کرده است ضمن حفظ حاشیه سود شبکه‌های توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشنده‌ها، هزینه‌ها را به‌شدت کاهش دهد به‌طوری‌که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بعد از درج قیمت تولیدکننده، کاهش قیمت را در این محصولات داشته‌ایم.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha