۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
پارچه مناسب مبلمان چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

پارچه مناسب مبلمان چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

در این مطلب می خواهیم شما را با انواع جنس پارچه، نکاتی هنگام خرید پارچه مبلی و مزایای آن ها اشنا کنیم.

به گزارش بازار، برای خرید پارچه مبلی باید موارد زیادی را در نظر گرفت، از جمله جنس، رنگ، طرح، قیمت پارچه مبلی، دکوراسیون داخلی محل مورد نظر و ... در این مطلب می خواهیم شما را با انواع جنس پارچه، نکاتی هنگام خرید پارچه مبلی و مزایای آن ها اشنا کنیم.

خرید مبلمان بسیار گیج کننده است، زیرا چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد؛ علاوه بر بودجه و نوع دکوراسیون منزل باید موارد دیگری هم در نظر بگیرید: مدرن یا کلاسیک؟ پشتی بلند یا کوتاه؟ کوسن های جداشونده یا ثابت؟ چرم یا پارچه؟

در این مطلب شما را با انواع جنس پارچه مبلی و مزیت های پارچه مبلی نسبت به چرم آشنا خواهیم کرد.

جنس پارچه مبلی

پارچه مبلمان را می توان از الیافی مانند پنبه، کتان، پشم، کنف، پلی استر، پلی پروپیلن، نایلون، اکریلیک، و ابریشم مصنوعی تهیه کرد. پس از بافته شدن، از لاتکس، چسب یا سایر منسوجات استفاده می شود تا به پایداری، دوام و مقاومت پارچه در برابر سایش در طولانی مدت کمک کند.

پس از اینکه پارچه مبلی بافته شد، روی رول تا می‌شود یا می‌غلتد. در گذشته، تا کردن روش اصلی برای نگهداری پارچه ها بود. اندکی پس از آن، غلتاندن آنها روی رول ها فرآیند بهتری بود، زیرا در زمان روکش کردن پارچه روی مبلمان، چین های کمتری وجود داشت. رول های پارچه معمولی ۵۰ یارد هستند، اما برخی از شرکت ها یک رول را ۳۰ یارد می دانند. همه چیز به بافنده پارچه بستگی دارد. هر یارد ۹۱ سانتی متر است.


پارچه مناسب مبلمان چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

انواع الیاف در بافت پارچه مبلی

پنبه

پنبه برای کسانی که می خواهند پارچه نرم و اقتصادی بخرند عالی است، اما مستعد محو شدن و لکه شدن هم است.

پشم

دارای بافت و حس بسیار خوبی است، این الیاف طبیعی برای حفظ شکل خود روی مبلمان عالی است. اما برابر لکه ها مقاومت کمی دارد.

کتانی

مانند سایر الیاف طبیعی، مقاومت کمتری در برابر لکه دارد. پارچه کتان یک انتخاب عالی برای طرح های چاپی است.

ابریشم

ابریشم گران، محکم و نرم است اما نباید روی وسایلی که استفاده روزمره می شوند، روکش شود.

پلی استر

جزو الیاف مصنوعی است که تمیز کردن آن کمی آسان تر از الیاف طبیعی می باشد. پلی استرها از اولین مواد مصنوعی مورد استفاده برای بافت پارچه ژاکارد بودند.

ریون

هنگامی که به سایر الیاف طبیعی و مصنوعی اضافه می شود نرمی بیشتری دارد، اما در دراز مدت دوام زیادی ندارد.

اکریلیک

یک الیاف مصنوعی که بسیار بادوام است و دارای درجه پایداری رنگ و نور بالاتر از الیاف طبیعی است و قابل تمیز کردن است. برای استفاده زیاد و وسایل در فاضای باز عالی است.

نایلون

الیاف مصنوعی که مقاومت سایشی بالایی دارد و برای مبلمان و وسایلی که استفاده روزمره می شوند انتخاب مناسبی است.

الفین

الیاف مصنوعی بسیار بادوام و با رنگ ثابت و مقاوم بودن در برابر لکه است. در برابر محو شدن مقاومت می کند و یک انتخاب عالی برای پارچه مبلمان فضای باز است.


پارچه مناسب مبلمان چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

مزیت های پارچه نسبت به چرم

اثاثه یا لوازم داخلی در سبک ها و انواع مختلفی وجود دارند، بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که متناسب با سبک خانه شما باشد. در مقایسه با انواع مبلمان چرمی، با انواع پارچه، می توانید مزایای زیادی را تجربه کنید.

راحتی

احساس راحتی پارچه به جنس پارچه و سیستم پشتیبانی (قاب و کوسن ها) بستگی دارد. لطافت و گرمای پارچه به شما آرامش می دهد و تمام استرس شما را از بین می برد. علاوه بر این، بر خلاف انواع چرمی که در تابستان احساس چسبندگی و گرما را به همراه دارند و در زمستان خنکی، نرمی پارچه مبلی بدون توجه به فصل می‌تواند آرامش را به ارمغان بیاورد.

البته پارچه رو مبلی باید تا حدی راحت باشد که مبلمان به راحتی چروک نشود و هر بار که بلند می شوید باید شکل خود را حفظ کند.

محافظت

کیفیت سایش و پارگی روکش‌های پارچه به درجه پارچه بستگی دارد. همانطور که انتظار می رود، پارچه های باکیفیت تمایل بیشتری به تحمل کشش دارند. علاوه بر این، به دلیل نوع جنس آن، تمیز کردن و نگهداری آن آسان تر است. از آنجایی که اکثر مبلهای پارچه‌ای با روکش‌های مقاوم در برابر لکه ساخته می‌شوند، می‌توان آن‌ها را به راحتی تمیز کرد. بخارشوی دستی یا محصولات خاص می توانند این کار را انجام دهند. همچنین، بر خلاف روکش‌های چرمی، پارچه های مبلی نمی‌توانند خراشیده شوند، به خصوص اگر حیوانات خانگی دارید، پارچه انتخاب مناسب تری نسبت به چرم خواهد بود، مخصوصا برای پارچه مبلمان کلاسیک.

آزادی انتخاب رنگ و الگو

یکی دیگر از مزایای انتخاب انواع پارچه برای مبلمان یا لوازم داخلی، بافت، رنگ و نقش نامحدود آن است. بدون شک رنگ و سبک خاصی وجود دارد که مطمئناً با طراحی کلی خانه شما مطابقت دارد. این می تواند فرصتی عالی برای بیان سبک و شخصیت شما و خانواده تان باشد: یا به سراغ رنگ های روشن یا الگوهای جسورانه ای می روید که توجه مهمانان را به خود جلب می کند یا سبکی خنثی و آرام را انتخاب می کنید که برای قطعات تزئینی خانه دست شما را باز بگذارد.

هزینه مناسب

اگر نگران بودجه خود هستید، اما همچنان بهترین ها را می خواهید، نوع پارچه با هر دوی این اهداف مطابقت دارد. پارچه‌های باکیفیت‌تر به معنای قیمت‌های بالاتر است، اما این امر حتی مقرون به صرفه‌تر از خرید انواع چرم است.

شما می توانید از وب سایت nasajit.com تمام پارچه های مبلی با انواع جنس ها را مشاهده کنید و خرید خود را اینترنتی و یا حضوری انجام دهید.


پارچه مناسب مبلمان چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

نکاتی در انتخاب بهترین پارچه مبلی

اغلب اوقات، رنگ و طرح اولین چیزهایی هستند که هنگام خرید پارچه مبلی به آن توجه می کنید. در حالی که در نظر گرفتن این چندین عامل نیز به همان اندازه مهم هستند.

دوام پارچه مبلی

استحکام پارچه باید به مبلمان، منطقه مورد استفاده و ویژگی های خانه، مانند حضور کودکان و حیوانات خانگی بستگی داشته باشد. اگر مبلمان چیزی است که روزانه استفاده می شود، انواع پارچه های بادوام تر را انتخاب کنید.

سبک

در انتخاب طرح و سبک پارچه، همیشه چیزی را انتخاب کنید که نه تنها مبلمان، بلکه طراحی داخلی و ویژگی خانه شما را تکمیل کند.

رنگ پارچه رو مبلی

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب پارچه مبلمان، رنگ آن است. با رنگ‌ها و ترکیب‌های زیادی که باید بررسی کنید، همیشه چیزی را انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی منزل شما هماهنگ باشد.

نتیجه گیری

اگر در مورد رنگ و طرح پارچه برای مبلمان یا لوازم داخلی خود نمی توانید تصمیم بگیرید، به فروشگاه پارچه نساجیت بروید و پارچه های استثنایی برای مبلمان خود تهیه کنید. در وب سایت nasajit.com می توانید انواع پارچه ها را با هم مقایسه کرده و با قیمت درب کارخانه آن ها را تهیه کنید. هم چنین می توانید با توجه به نوع مبلمان خود برای انتخاب رنگ، جنس و طرح پارچه مبلی از پشتیبان های سایت نساجیت مشاوره دریافت کنید.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha