کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، رفع موانع همکاری‌ها را دنبال کند
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، رفع موانع همکاری‌ها را دنبال کند

رئیس اتاق ایران از وزیر تجارت عراق که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد، خواست تا با یاری بخش خصوصی، برای رفع موانع توسعه همکاری‌های دوجانبه تلاش کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، غلامحسین شافعی که به همراه هیات تجاری و تعدادی از نمایندگان مجلس در عراق به سر می‌برد با وزیر تجارت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار، عراق را شریک راهبردی ایران در امور اقتصادی دانست و روابط سیاسی و فرهنگی میان دو کشور را پشتوانه مطلوبی برای توسعه و پایداری مناسبات اقتصادی معرفی کرد.

شافعی از وزیر تجارت عراق که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و عراق را نیز بر عهده دارد، خواست تا همچنان با یاری بخش خصوصی در جهت رفع موانع توسعه همکاری‌های دو کشور تلاش کند.

رئیس اتاق ایران همچنین خواستار شد: هماهنگی و همکاری سیاسی دو کشور در زمینه تسهیل مسائل مربوط به روادید در سفرهای هوایی به بخش سفرهای زمینی نیز تعمیم پیدا کند تا تسهیل تجارت میان دو کشور از این طریق سرعت بگیرد.

احمد اعلا الجبوری وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار با اشاره مباحث مطرح شده در کمیسیون مشترک ایران و عراق در دی‌ماه ۹۹ گفت: امیدواریم با پیگیری دو طرف حل مشکلاتی که سد راه توسعه مناسبات اقتصادی قرار گرفته است، تسریع شود.

او کمیسیون مشترک را محل مناسبی برای طرح مسائل و رفع آن دانست و ابراز امیدواری کرد: به‌زودی نشست بعدی این کمیسیون با حضور اعضای دولت جدید تشکیل شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha