۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود

سمنان – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه سالانه ۲۳ میلیون تن موادمعدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود، گفت: این در حالی است که ذخیره قطعی مواد معدنی در این استان سالانه ۵۹۴ میلیون تن است.

بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ۶۰۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: این معادن با ظرفیت استخراج سالانه ۲۳ میلیون تن و ذخیره قطعی ۵۹۴ میلیون تن فعالیت می‌کنند که سه هزار و ۸۰۰ نفر در این معادن صاحب شغل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار میلیارد ریال در این معادن سرمایه‌گذاری شده است، افزود: ۸۴ معدن فلزی، ۲۲۵ معادن غیرفلزی، ۱۸ معدن سنگ تزئینی و ۲۸۲ معدن مصالح ساختمانی در استان سمنان وجود دارد.

گرمسار بیشترین سهم را در ظرفیت‌های صنعتی استان سمنان دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به پتانسیل‌های معدنی استان خاطرنشان کرد: این استان رتبه پنجم در شاخص تعداد معادن، رتبه ششم در شاخص میزان استخراج و رتبه ششم در تعداد کارکنان معادن را در سطح کشور کسب کرده است.

اسودی با اشاره به ظرفیت‌ها موجود در حوزه صنایع این استان بیان کرد: درمجموع یک هزار و ۸۰۶ واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد که دارای پروانه بهره‌برداری هستند و با سرمایه‌گذاری ۵۴ هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه ۵۱ هزار نفر در این صنایع مشغول به کار هستند، تأکید کرد: گرمسار باوجود ۷۲۴ واحد صنعتی و اشتغال ۱۶ هزار و ۷۴۷ نفر بیشترین سهم اشتغال و صنایع فعال را در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

ضرورت توسعه صادرات در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعداد صنایع فعال در شهرستان سمنان را ۴۴۸ واحد صنعتی با ظرفیت ۱۶ هزار و ۷۱۶ نفر اشتغال عنوان کرد و گفت: ۸۴ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال سه هزار و ۲۴۹ نفر در مهدی‌شهر و ۲۳۷ واحد با ظرفیت شش هزار و ۲۲۲ نفر اشتغال در شاهرود فعالیت می‌کند.

اسودی بیان کرد: ۱۳۷ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال سه هزار و ۵۳۹ نفر در دامغان، ۱۱۴ واحد با ظرفیت دو هزار و ۹۶۱ نفر در سرخه، ۴۶ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۱۱۴ نفر در آرادان و ۱۶ واحد با ظرفیت اشتغال ۴۹۳ در میامی فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه صادرات استان سمنان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین کالاهای تولیدی استان سمنان را می‌توان اتوبوس، مینی‌بوس، ترانسفورماتور توزیع و قدرت، خودرو سواری، ریسندگی نخ، انواع پودر لباسشویی و محصولات بهداشتی و شوینده، انواع داروی انسانی، شمش فولاد، انواع سیم و کابل، کاشی و سرامیک، انواع قطعات خودرو، کربنات سدیم نام برد.

کد خبر: ۱٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha