۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
خسارت ۸ میلیاردی سارقان به تأسیسات برق جاده های گلستان
معاون راهداری اداره کل راهداری گلستان خبرداد؛

خسارت ۸ میلیاردی سارقان به تأسیسات برق جاده های گلستان

گرگان- بیکی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در سال جاری ۳۰ ترانس و ۵۰ کیلومتر از کابل کشی محورهای گلستان سرقت و هشت میلیارد تومان در این حوزه خسارت وارد شد.

غلامرضا بیکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از مجموع پنج هزار کیلومتر جاده مواصلاتی در گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از محورهای بزرگراهی و همچنین محور خوش ییلاق دارای روشنایی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: روشنایی از الزامات ایمنی راه ها نیست و راهداری در مناطق پرتصادف و در محورهایی که از نقاط سکونتگاهی می گذرد و مسیرهای مه گیر، روشنایی ایجاد کرده است.

بیکی عنوان کرد: برای تجهیز و ایجاد روشنایی هر کیلومتر راه ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده و اگر بخواهیم همه پنج هزار کیلومتر جاده استان را روشن کنیم هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم بوده که به سبب محدودیت‌های مالی این امر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگهداری تجهیزات و ادوات روشنایی گلستان هفت میلیارد تومان در سال برای راهداری هزینه دارد و تلاش می‌کنیم با وجود همه اتفاقات در این روند وقفه‌ای ایجاد نشود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به افزایش سرقت سیم و کابل، بیان کرد: در سال جاری ۳۰ ترانس و ۵۰ کیلومتر از کابل کشی مناطق بزرگراهی و اصلی گلستان مورد سرقت قرار گرفت و در این حوزه هشت میلیارد تومان متحمل خسارت شدیم.

بیکی گفت: در حال حاضر روشنایی ۳۰ کیلومتر از محورهای استان به سبب مشکلات فنی و سرقت دچار خاموشی شده که در حال رفع این نواقص هستیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha