۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
خیاطان «ازندریان» در رویای ایجاد خوشه صنعتی پوشاک
فیلم استان‌ها؛

خیاطان «ازندریان» در رویای ایجاد خوشه صنعتی پوشاک

همدان- خیاطان منطقه ازندریان شهرستان ملایر که روزانه ده ها دست لباس را تولید و روانه بازار بزرگ تهران می کنند تا از آنجا در استان های کشور توزیع شود خواستار ایجاد خوشه صنعتی پوشاک در منطقه خود هستند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ طبق بررسی ها از حدود ۵۰ سال پیش تاکنون خوشه‌های صنعتی که نوعی از کسب و کارهای کوچک به شمار می‌آید به عنوان یک راهبرد نوین در جهان در نظر گرفته شده و از آنجایی که در خوشه‌های صنعتی افراد با مهارت بسیاری مشغول به فعالیت هستند این بخش می‌تواند به عنوان یک راهکار در زمینه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

استان همدان نیز از این امتیاز بهره مند است به طوری که در مطالعه و برنامه‌ریزی برای خوشه‌های صنعتی تاکنون حدود ۴۲ خوشه صنعتی در استان همدان شناخته شده که از میان این تعداد ۱۶ خوشه که دارای ظرفیت اجرایی و عملیاتی بودند مورد مطالعه قرار گرفته و اولویت‌بندی شده اند.

شهر ازندریان در ملایر نیز ظرفیتی در تولید پوشاک دارد که می توان با بها دادن به آن خوشه صنعتی پوشاک را در این منطقه فعال کرد کمااینکه خیاطان این منطقه که روزانه ده ها دست لباس را تولید و روانه بازار بزرگ تهران می کنند تا از آنجا در استان های کشور توزیع شود خواستار ایجاد خوشه صنعتی پوشاک در منطقه خود هستند.

کد خبر: ۱۳۰٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha