عمود خیمه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو:

عمود خیمه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است

سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، عمود خیمه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش بازار، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نانو و رونمایی از ۵۰ محصول جدید افزود: این نمایشگاه را متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دانست و افزود: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با حمایت مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله تولید رسیده‌اند.

وی با اشاره به پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۴ گفت: موانعی همچون تحریم‌ها، نقل و انتقالات پول و کرونا برسر راه فناوری به وجود آمد که شاید چنین هدفی محقق نشود.

وی افزود: اعتقاد داریم صنعت نفت پیشران حوزه‌های اقتصادی و فناوری است و خوشحالیم که فعالیت‌های نانو فناوری سمت و سوی صنعتی به ویژه در حوزه‌های نفت، انرژی و پتروشیمی یافته است و امیدواریم منجر به ارزان‌سازی و رقابت پذیری و افزایش ارزش افزوده شود.

سرکار با تأکید بر اینکه آنچه که ما را رنج می‌دهد مهاجرت مغزها است، ادامه داد: این در حالی است که با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانشی شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.
وی درباره محصولات جدید این حوزه گفت: تولید این محصولات جدای از بودجه ستاد نانو بوده است و تولید محصولات جدید فناورانه می‌تواند به ایجاد اشتغال تخصصی منجر شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو افزود: جوانان این مملکت توانسته‌اند ظرفیت فناوری در این حوزه را به ظهور و بروز برسانند و آنچه در حوزه دانش‌بنیانی اتفاق افتاده، تنها ۱۵ درصد ظرفیت‌های کشور است.

سرکار گفت: نیروهای انسانی متفکر سرمایه‌های ماندگار کشور نخواهند بود و لازم است که به این موضوع توجه کنیم؛ زیرا این ثروت را ۲۰ تا ۳۰ سال دیگر نخواهیم داشت و بزرگترین کفران نعمت در کشور در این زمینه رخ می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه نانو، افزود: این محصولات حاصل حدود ۲۰ سال تلاش مملکت در حوزه نانو بوده است؛ در ابتدای کار نانو شاید تنها ۱۰ استاد با نانو تکنولوژی آشنایی داشتند، اما به مرور پژوهشگاه‌ها و مراکز نوآوری فعال شده‌اند و این در توسعه علم کشور تأثیرگذار بود.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha