۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
ویزای تلنت استرالیا فرصتی عالی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲

ویزای تلنت استرالیا فرصتی عالی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲

ویزای تلنت استرالیا که با نام‌های ویزای نخبگان استرالیا و ویزای گلوبال تلنت استرالیا نیز شناخته می‌شود، ​یکی از ویزاهای بسیار جذاب روزهای اخیر است.

بازار; گروه صنعت: ویزای تلنت استرالیا که با نام‌های ویزای نخبگان استرالیا و ویزای گلوبال تلنت استرالیا نیز شناخته می‌شود، یکی از ویزاهای بسیار جذاب روزهای اخیر است. مزایای ویزای تلنت استرالیا از دلایل جذابیت این ویزا بوده و باعث شده مورد استقبال افراد زیادی در سراسر جهان، به‌ویژه ایرانیان قرار بگیرد. افراد نخبه و برجسته‌ای در دنیا وجود دارند که قصد مهاجرت داشته و می‌خواهند در کشوری مدرن و پیشرفته کار و زندگی کنند. به همین خاطر دولت استرالیا با اقدامی هوشمندانه ویزای تلنت استرالیا و یا همان ویزای نخبگان استرالیا را معرفی کرد. این کشور تلاش می‌کند تا از طریق ویزای تلنت استرالیا افراد نخبه و بااستعداد را وارد کشور کرده و به این شکل گام بزرگی در جهت رشد و توسعه کشور بردارد. برای دریافت این ویزا شرایط خاصی موردنیاز است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

هدف ویزای تلنت استرالیا اعطای اقامت دائم به کسانی است که با داشتن رزومه‌ایی فوق‌العاده و استعداد برجسته می‌توانند به توسعه و گسترش استرالیا کمک کنند. در شرایطی که به‌خاطر شیوع کووید-۱۹ و تأثیرات منفی آن بر روند مهاجرت به استرالیا، ویزاهای مهارتی با کاهش سهمیه مواجه شده‌اند، ویزای نخبگان استرالیا یکی از ویزاهای دارای اولویت در این کشور محسوب می‌شود. بنا بر آخرین گزارش‌ها و آمار وب‌سایت اداره مهاجرت استرالیا، سهمیه‌ی ویزای نخبگان استرالیا در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بالغ بر ۱۵۰۰۰ نفر خواهد بود که این میزان در مقایسه با سال‌های قبل حدوداً سه برابر افزایش ظرفیت داشته است. ازاین‌رو ویزای تلنت استرالیا فرصتی عالی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲ بوده و در صورت داشتن شرایط لازم، ویزایی سریع و کم‌ریسک به شمار می‌آید.

ویزای نخبگان استرالیا مناسب چه کسانی است؟

ویزای نخبگان استرالیا همانند ویزای کاری استرالیا مناسب متخصصانی است که در حوزه کاری خود موفق و شاخص هستند. افرادی که در حوزه‌های منابع انسانی، غذاهای ارگانیک و سالم، بخش انرژی، صنایع بهداشتی و مراقبتی، صنایع فضائی پیشرفته، اقتصاد چرخشی، زیرساخت‌ها و خدمات مربوط به گردشگری و مهمانداری، بخش دیجیتال و بخش آموزش تخصص داشته و برجسته هستند، برای دریافت ویزای نخبگان استرالیا اولویت دارند. شما بسته به شرایط مختلف می‌توانید با مدارک لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا برای این ویزا اقدام کنید. اگرچه مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا برای این ویزا اجباری نیست اما کسانی که نتوانند حداقل نمره را در آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی کسب کنند باید مبلغی به‌عنوان هزینه کلاس زبان هایی که در استرالیا باید بگذرانند بپردازند.

ویزای تلنت استرالیا فرصتی عالی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲

اخذ ویزای تلنت استرالیا (ویزای ۸۵۸ استرالیا) چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین تفاوت ویزای تلنت استرالیا که به ویزای ۸۵۸ استرالیا نیز شناخته می‌شود نسبت به سایر مسیرها، مزایای آن است. در حقیقت می‌توان گفت مزایای اخذ این ویزا، نقطه قوت آن نیز محسوب می‌شود. اصلی‌ترین مزایای ویزای نخبگان استرالیا شامل موارد زیر می‌شود:

· دریافت اقامت دائم استرالیا از بدو ورود به این کشور

· اجازه داشتن کار تمام‌وقت در استرالیا

· اجازه تحصیل در استرالیا با تخفیفات تحصیلی عالی برای فرد

· امکان تحصیل دولتی و رایگان برای فرزندان

· امکان اسپانسر شدن برای اقامت دائم خویشاوندان (با لحاظ‌کردن شرایط)

· توانایی اقدام برای اخذ شهروندی استرالیا

· امکان استفاده از medicare یا خدمات درمانی رایگان

· روند سریع اخذ ویزا نسبت به ویزاهای مهارتی

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تلنت استرالیا

برای اخذ ویزای استرالیا شما باید مدارک زیر را داشته باشید:

· در کشور خودتان و همچنین عرصه‌های بین‌المللی در یکی از حوزه‌های هنر، ورزش، حرفه یا تخصصی خاص و یا تحقیقات جزو افراد برجسته و شناخته شده باشید. برای اثبات این موضوع داشتن دستاوردهای خاص و نمونه ضروری بوده و در حال حاضر شاخه آکادمیک اولویت دارد.

· اثبات اینکه می‌توانید درآمد سالیانه بالغ بر ۱۵۸۵۰۰$ دلار داشته باشید.

· یک معرف در استرالیا داشته باشید که دارای اقامت دائم و یا شهروندی این کشور است. شخص یا شرکت معرف باید در همان حوزه تخصصی شما شناخته شده باشد.

· باید اثبات کنید که می‌توانید در حوزه تخصصی خودتان اشتغال داشته و در رشد کشور استرالیا تأثیرگذار باشید.

· سن شما باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال باشد. (اگر سن شما در این بازه قرار ندارد باید ثابت کنید که از دستاوردهای استثنائی و بین‌المللی داشته و آفیسر پرونده را برای تأیید خود مجاب کنید.)

· مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره میانگین ۴.۵ آیلتس و یا نمره ۳۰ در آزمون pte . (مدرک زبان در مرحله آخر اخذ ویزا باید ارائه شود. اگر متقاضی نتواند این نمره زبان را کسب کند، موظف به پرداخت مبلغ ۴۸۹۰$ دلار به اداره مهاجرت استرالیا برای حضور در کلاس‌های آموزش زبان رایگان است.)

· مدرک سربازی برای آقایان

· گواهی عدم سوءپیشینه

· انجام آزمایش‌های پزشکی و بیومتریک

ویزای تلنت استرالیا فرصتی عالی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۲

تغییرات اخیر ویزای نخبگان استرالیا

تا مدتی پیش ویزای تلنت استرالیا دارای دو زیرمجموعه یا ساب‌کلاس با عنوان‌های ویزای ۱۲۴ استرالیا و ویزای ۸۵۸ استرالیا بوده است. بنا بر آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌های اداره مهاجرت استرالیا در سال ۲۰۲۱، هر دو ساب‌کلاس ویزای تلنت استرالیا به یک ساب‌کلاس ۸۵۸ تغییر پیدا کرده‌اند. ویزای ۸۵۸ استرالیا در حال حاضر جایگزین ویزای ۱۲۴ استرالیا شده و افراد بر حسب این تغییر می‌توانند چه از داخل و چه از خارج این کشور برای دریافت آن اقدام کنند. در مجموع می‌توان گفت این تغییرات ویزای نخبگان استرالیا سبب شد تا ویزای ۸۵۸ استرالیا هماهنگی بیشتر با ویزاهای موجود داشته و دیگر مشکلات سال‌های قبل را نداشته باشد.

سخن آخر

مسیری که برای اخذ ویزای تلنت پیش روی متقاضیان است به ترتیب شامل پیداکردن معرف یا نامیناتور، بررسی و جمع‌آوری مدارک، ثبت EOI، بررسی ارگان مربوطه، صدور دعوت‌نامه، ثبت درخواست برای اخذ ویزا و صدور ویزا می‌شود. بنا بر آمار و گزارش‌های اداره مهاجرت استرالیا، در سال گذشته تعداد ۵۳۹ ویزا از مجموع ۲۶۸۵ ویزای تلنت صادر شده متعلق به ایرانیان بوده که حاکی از محبوبیت و جذابیت این ویزا در بین ایرانیان است.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به استرالیا هستید می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی پاسارگاد صحبت کنید یا از طریق فرم ارزیابی متخصصین مشاوره رایگان دریافت کنید.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha