اتاق بازرگانی باید بازارچه‌های مرزی را فعال کند| ظرفیت بازارچه‌ها مورد استفاده قرار گیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اتاق بازرگانی باید بازارچه‌های مرزی را فعال کند| ظرفیت بازارچه‌ها مورد استفاده قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بازارچه‌های مرزی به تعداد کافی و لازم در مرزها ایجاد شده اند، گفت: اتاق بازرگانی باید بازارچه‌های مرزی را فعال و تقویت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهریار حیدری در خصوص وضعیت پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی کشورمان، گفت: وزارت کشور در قالب کارگروه مرزها، مجاز است به ایجاد مرزهای هوایی، زمینی و دریایی و این کارگروه به اندازه کافی مرز ایجاد کرده، بازارچه‌های مرزی باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بازارچه‌ها به تعداد کافی و لازم باید در مرزها ایجاد شوند که این کار به طور نسبی انجام گرفته اما می‌توان بازارچه‌هایی را در مرز با افغانستان ایجاد کرد. اما متاسفانه از ظرفیت بازارچه‌های مرزی استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: یکی از نقدهایی که به بخش خصوصی وارد است، در همین موضوع فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی است. اتاق بازرگانی به کمک سفارتخانه‌ها باید ضمن توسعه روابط دیپلماتیک در حوزه اقتصادی، بازارچه‌های مرزی را فعال و تقویت کند.

وی اضافه کرد: کشورهای همسایه کارکرد مشخصی در حوزه روابط تجاری و اقتصادی دارند و بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود. متاسفانه ما هنوز نتوانستیم از ظرفیت مرزهای مجاز و بازارچه‌های مرزی به خوبی استفاده کنیم.

حیدری یادآور شد: در حال حاضر در مرزهای ایران و کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق بازارچه‌هایی مرزی هستند که غیرفعال شدند لذا بخش خصوصی می‌تواند زمینه فعال شدن آنها را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش خصوصی ما با اتاق های بازرگانی کشورهای همسایه باید نشست‌هایی را داشته باشند و سفارتخانه های جمهوری اسلامی نیز به عنوان ناظر مسائل را رصد و پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در پایان گفت: بر همین اساس هیات اقتصادی متشکل از نمایندگان مجلس، بخش دولتی و خصوصی در (۲۶ دی ماه) عازم کشور عراق شدند تا مسائل و موضوعات دو جانبه را پیگیری کنند. این تعاملات باید بین ایران و ساید همسایگان نیز تقویت شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha