۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
امید به زندگی ۷۶ سال است، اما ما افراد را در ۵۵ سالگی بازنشسته می کنیم| حمایت از افزایش سن بازنشستگی
عنابستانی با بازار مطرح کرد

امید به زندگی ۷۶ سال است، اما ما افراد را در ۵۵ سالگی بازنشسته می کنیم| حمایت از افزایش سن بازنشستگی

عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از حذف بند افزایش سن بازنشستگی در بودجه گفت: امید به زندگی در کشور به ۷۶ سال رسیده است، اما ما افراد را در سن ۵۰ الی ۵۵ سالگی بازنشسته می‌کنیم.

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حذف بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه افزایش سن بازنشستگی با برداشت غلط در کمیسیون اجتماعی حذف شد.

وی تاکید کرد: البته صحن علنی مجلس تصمیم گیرنده نهایی در این بخش است و کمیسیون تلفیق هم باید در این بخش نظر خود را مطرح کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده قطعا با افزایش سن بازنشستگی موافق هستم لذا معتقدم ما باید راهکارهایی را دنبال کنیم که اولا از توان انسانی کشور بهتر استفاده شود بنابراین صرف اینکه نمی‌توانیم برای جوانان اشتغال درست کنیم نباید افرادی که دارای تجارب شغلی خوبی هستند را بلافاصله بیکار کنیم.

وی تاکید کرد: توان انسانی کشور، توان انسانی خوبی است و ما هم باید از نیروی جوان در این بخش استفاده کنیم و هم از نیروهای باتجربه و کارآزموده. به عنوان مثال خانمی ۲۰ الی ۱۸ ساله که سربازی ندارد استخدام می‌شود و ما در قانون آورده‌ایم که چون خانم است می‌تواند در ۲۵ سالگی بازنشسته شود و یا اینکه این فرد می‌تواند با ۲۰ سال فعالیت بازنشسته شود بنابراین ما داریم افراد را در سن ۳۷ سالگی بازنشسته می‌کنیم در حالی که این نیرو در اوج کار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: روش ما در حوزه بازنشستگی غلط است و بسیاری از کشورها در حوزه بازنشستگی به سمت ۳۵ سال رفته‌اند و زیر ۶۰ سال را در هیچ کجای دنیا بازنشسته نمی‌کنند منتها قوانین ما بدین نحوه نیست و این مسئله باعث می‌شود تا فشارهای مضاعفی به صندوق‌های بازنشستگی ما وراد شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: امید به زندگی در کشور به ۷۶ سال رسیده است، اما ما افراد را در سن ۵۰ الی ۵۵ سالگی بازنشسته می‌کنیم و این بدین معناست که صندوق‌های بازنشستگی باید ۲۰ الی ۲۵ سال به آن فرد حقوق بدهد و این کار سختی است و فشار بر صندوق‌ها وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل افزایش سن بازنشستگی مسیر درستی است و امیدواریم صحن به پیشنهاد دولت حتما رای بدهد و این مسئله در بودجه بماند.
کد خبر: ۱۲۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha