۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
 تورم پاییزی در مازندران پایین تر از نرخ کشوری است
در گفتگو با بازار مطرح شد:

تورم پاییزی در مازندران پایین تر از نرخ کشوری است

ساری - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از فعال کردن بازرسان افتخاری برای تشدید طرح نظارت و بازرسی در استان خبر داد و گفت: تورم نقطه به نقطه پاییز در مازندران کمتر از میانگین کشوری است.

حسیقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی در استان برای پیشگیری از قیمت ها اظهار داشت: برای اجرای مطلوب این طرح از ظرفیت بازرسان افتخاری بهره گیری شده است.

وی با بیان اینکه آرامش به بازارهای استان بازگشته است گفت: تورم آذرماه در استان با ۳.۱ دهم کمتر از میزان تورم کشوری و تورم مهر و آبان نیز به ترتیب ۱.۴ و ۱.۶ درصد بوده است.

وی افزود: در سه ماه قبلی میانگین تورم ماهانه مازندران کمتر از تورم کشور است درحالی انتظار این است که سطح تورم در مازندران بالاتر از کشور باشد زیرا مازندران مهمانان زیادی دارد.

قوانلو تصریح کرد: تشدید نظارت و بازرسی سبب شد که تورم نقطه به نقطه مازندران کمتر از تورم نقطه به نقطه کشور باشد و در۴۱ روز قبل از اجرای طرح نظارت و بازرسی ۱۸ هزار فقره بازرسی انجام شده بود که این میزان ۴۱ روز بعد به ۴۱ هزار و ۷۲۱ مورد رسیده است.

رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به رشد ۲۶ درصدی در شمار نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی استان گفت: شمار پرونده های تشکیل شده نیز از هزار و ۴۴۶ فقره به سه هزار و ۹۷۰ فقره افزایش یافته است که رشد ۱۷۴ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تخلفات گرانفروشی ۱۹۴ درصد رشد داشته است گفت: تشدید نظارت سبب شد که بازار مازندران آرام باشد و این مسئله با کمک دستگاه ها و مردم حاصل شده است.

کد خبر: ۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha