۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
ردپای ۴ عضو کابینه قبلی در فساد دخانیات| ماشین آلات فرسوده است
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

ردپای ۴ عضو کابینه قبلی در فساد دخانیات| ماشین آلات فرسوده است

رشت- مدیرعامل دخانیات ایران با بیان اینکه در دولت گذشته ردپای چهار عضو کابینه در فساد دخانیات مشهود است، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.

به گزارش بازار به نقل از شرکت دخانیات، محمد شیخان در مراسم تودیع و معارفه مهدی زکی پور مدیر سابق مجتمع دخانیات گیلان و مصطفی صابر مدیر جدید این مجتمع در محل شرکت دخانیات استان گیلان با بیان اینکه مهمترین مأموریت و اولین گام در حوزه اقتصاد تولید است، اظهار داشت: همه بار تولید بر دوش کارگران که قهرمانان ملی جهاد اقتصادی هستند، قرار دارد.

وی با حمایت از کارگران و افزایش سهم آنها از تولید گفت: متاسفانه کارگران، سختی کار را تحمل می کنند اما با سیاستهای غلط کمترین منافع را می برند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی افزود: یکی از مهمترین پشتیبانی و حمایت باید از کارگران که در خط مقدم تولید هستند صورت گیرد که متأسفانه این سیاست در شرکت دخانیات دیده نمی شود .

شیخان با بیان اینکه دخانیات می تواند با سیاست‌های درست و اتخاذ برنامه های راهبردی ظرفیت خود را ارتقاء دهد، تصریح کرد: متأسفانه دخانیات درگیر فساد، رانت و سوء استفاده گری شده است.

وی تأکید کرد: باید اعلام کنم در دولت گذشته رد پای چهار عضوء کابینه در فساد دخانیات کاملا مشهود است و وقتی این موضوع را بررسی می کنیم، می بینیم در سه حلقه تأمین، فروش و سرمایه گذاری این فساد وجود داشته است.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: حجم فساد آنقدر بالا بوده که حتی با آب دریای کاسپین هم نمی توان آنرا پاک کرد.

شیخان به وادادگی در صنعت دخانیات در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در استان گیلان ظرفیت‌های خوبی برای پرایمری توتون و خرمن وجود دارد و سرمایه گذاری بسیار خوبی در این بخش اتفاق افتاده است اما متاسفانه در دولت گذشته به شرکت‌های خارجی مجوز راه اندازی خط پرایمری توتون و خرمن در داخل به آنها داده شد و حتی بالاترین مقام رسمی کشور یعنی رئیس جمهور برای افتتاحیه این مساله حضور می یابد.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه امروز فضای کشور تغییر کرده و باید روحیه کار و تلاش برای تولید در بین مدیران کشور وجود داشته باشد گفت: مردم باید این تغییر را حس کنند امام هنوز عده‌ای باور ندارند که مردم فضای جدید را مطالبه می کنند و به همین دلیل در مراحل جابجایی مدیران مانع تراشی می کنند و دنبال منافع شخصی خود هستند.

شیخان افزود: نگاه ما به دخانیات نگاه به صنعت، تولید، سودآوری، اشتغال و ظرفیت سازی برای کشور است.

کشاورزی رنجیره تولید محصولات دخانی است
وی کشاورزی را اولین زنجیره تولید محصولات دخانی دانست و گفت: در کمتر از یک ماه آینده، بسته حمایتی ما از کشاورزان توتون و تنباکوکار رونمایی خواهد شد که در این بسته از مکمل‌های تشویقی در طول زنجیره تولید اعم از کاشت، داشت و بهره برداری رونمایی می شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران به مقوله صادرات اشاره کرد و گفت ظرفیت صادراتی دخانیات به گونه ای بالاست که می تواند کمک کار کشاورزان باشد و صادرات محصولات دخانی به کشورهای همسایه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین گفت: تجارت توتون می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد .

شیخان به ضرورت نوسازی ماشین آلات شرکت دخانیات اشاره کرد و گفت : ماشین آلات دچار فرسودگی هستند که این به تولید آسیب زده و باید ماشین آلات نوسازی شوند .

وی همچنین به ظرفیت مجتمع تولید دخانیات استان گیلان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های موجود برای جوانان این استان وهمچنین جوانان استانهای دیگر اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: دخانیات هم می تواند در بخش کشاورزی و تولید برای جوانان اشتغال ایجاد کند و هم در فروش و بازاریابی .

شیخان بر افزایش کیفیت و تنوع محصولات دخانی تأکید کرد و گفت: باید سهم خود را در بازار افزایش دهیم .

وی در ابتدای سخنان خود از زحمات مهدی زکی پور مدیر سابق مجتمع دخانیات گیلان تقدیر کرد و گفت : آقای صابری که از امروز مسئولیت این مجتمع را برعهده گرفته از نیروهای با سابقه، باتجربه، خدوم، انقلابی و پاکدست استان است که امیدواریم در زمینه افزایش تولید محصولات دخانی و رفاه پرسنل این مجتمع موفق باشد.

همچنین مصطفی صابر مدیر جدید مجتمع دخانیات گیلان با اشاره به نامگذاری امسال سال تولید پشتیبانی و مانع زدایی گفت : استراژی گذر از بحران و رساندن شرکت به نقطه فعال، استراتژی تثبیت و استراتژی به سوی افق روشن و بکارگیری مشاغل اصلی در شرکت دخانیات از برنامه های اینجانب است.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha