۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
بخش خصوصی از خدمات فناورانه، مشاوره‌ای و علمی پژوهشگاه بهره‌مند می‌شود
با امضای تفاهم‌نامه ای؛

بخش خصوصی از خدمات فناورانه، مشاوره‌ای و علمی پژوهشگاه بهره‌مند می‌شود

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مهندسی و ساختمان جهان پارس با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، از آنجا که پژوهشگاه صنعت نفت تجربه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای توسعه، بومی‌سازی و انتقال دانش فنی را در اختیار دارد، همچنین لیسانس چند واحد فرآیندی را توسعه داده است، مقرر شد در انجام خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای از خدمات شرکت جهان پارس طی تفاهم‌نامه‌ای که روز شنبه (۲۵ دی ماه) به‌امضا رسید، بهره‌مند شود.

شرکت مهندسی و ساختمان جهان پارس همچنین از توانمندی و ظرفیت بالا برای انجام پروژه‌های EPC و ارائه خدمات فنی و مهندسی برخوردار است که در این تفاهم‌نامه بنا شد در تأمین لیسانس، خدمات فناورانه و علمی و مشاوره‌ای در پروژه‌های جاری و آتی خود از توانمندی پژوهشگاه صنعت نفت استفاده کند.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در آیین امضای این تفاهم‌نامه به جایگاه شرکت مهندسی و ساختمان جهان پارس اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای مانند جهان پارس نمی‌تواند بدون پشتوانه دانشی و مدیریتیِ مناسب در جایگاه کنونی قرار گیرد، به‌طور حتم در سایه تجربه و پشتکار بالا این مجموعه توانسته به درجات بالایی دست یابد و سبب افتخار کشور نیز شود.

وی بر همکاری‌های این دو مجموعه نیز تأکید کرد و گفت: خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مهندسی و ساختمان جهان پارس در سال‌های گذشته در پروژه ادورانت با یکدیگر همکاری موفقی داشتند زیرا پیش از این، ادورانت را باید ماده‌ای وارداتی به حساب ‌آورد، اما هم‌اکنون با تلاش بخش خصوصی و پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه خودکفا شده‌ایم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: پروژه ادورانت (بودار کردن گاز طبیعی) برای نخستین‌ بار در کشور اجرایی شده است و دانش فنی آن در پژوهشگاه صنعت نفت توسعه یافته و این موضوع نشان می‌دهد چنانچه بستر کافی برای رشد و اعتلای جوانان و محققان این مرز و بوم مهیا شود، می‌توان شاهد توسعه و پیشرفت در کشور بود.

توفیقی با بیان اینکه پژوهشگاه از نیروهای دانشی و همچنین امکانات و ظرفیت مناسبی برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز در صنعت نفت برخوردار است، افزود: سازمانی همچون پژوهشگاه صنعت نفت ظرفیتی بسیار ارزشمند برای صنعت نفت به‌شمار می‌رود و با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه هم‌اکنون توانسته فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را با پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، پالایشگاه فاز دوم و سوم عسلویه و دیگر بخش‌ها در زمینه‌هایی همچون کک‌سازی، گوگردزدایی و مرکاپتان‌زدایی انجام دهد، از این‌ رو این مجموعه را باید به‌واسطه نیروهای دانشی آن مجموعه‌ای توانمند در حوزه‌های بالادست، پایین‌دست و محیط زیست و انرژی دانست.

وی تصریح کرد: وجود پایه‌های مهندسی در شرکت جهان پارس برای پژوهشگاه صنعت نفت و حتی دانشگاه‌ها بسیار ارزشمند است و باید تلاش کنیم که با گسترش ارتباطات دوجانبه از ظرفیت طرفین استفاده حداکثری کرد، به نحوی که شاهد نهادینه شدن ارتباط میان صنعت و دانشگاه‌ها در آینده نزدیک باشیم.

ارتباطات میان صنعت و دانشگاه‌ها باید نهادینه شود

نادر عطایی، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساختمان جهان پارس در حاشیه این آیین گفت: متأسفانه ارتباط نزدیکی میان دانشگاه‌ها و صنعت وجود ندارد و همواره در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم این‌گونه ارتباطات را در کشور توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم شاهد همکاری مراکز علمی - پژوهشی و صنعت باشیم و به‌طور حتم می‌توان اذعان کرد که نهادینه شدن این‌گونه ارتباطات نیاز به توسعه همکاری میان مراکز علمی و صنعت دارد و نتایج آن می‌تواند اثرات مثبتی را برای کشور به همراه داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساختمان جهان پارس تصریح کرد: علم آکادمیک همواره باید با تجربه تلفیق شود و این بدان معناست که دانشجویان دانشگاه‌ها باید از نزدیک و به‌طور عملی با حوزه فعالیت خود آشنا شوند و از حوزه تئوریک صِرف خارج شوند تا بتوانند در آینده در محیط‌های کاری خود مثمر واقع شوند.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha