۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تامین مسکن مهمترین نیاز مردم ساکن در مناطق حاشیه نشین کشور است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تامین مسکن مهمترین نیاز مردم ساکن در مناطق حاشیه نشین کشور است

سنندج – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهر ایران، تامین مسکن مناسب را مهمترین دغدغه مردم ساکن در مناطق حاشیه در سراسر کشور عنوان کرد.

محمد آیینی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به نیازهای مردم ساکن در مناطق حاشیه در سراسر کشور، گفت: مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار کشور با نیازهای متعددی مواجه هستند که مسکن یکی از مهمترین این نیازهاست.

وی ادامه داد: مسکنی که برای کم درآمدها و اقشار محروم ساخته می شود اگر هم کوچک باشد ایرادی ندارد به شرط آنکه کرامت مردم در این گونه مناطق رعایت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت سیزدهم شرایط بحرانی محلات حاشیه و محروم رصد و مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: شرایط به نحوی است که در درجه اول باید برای معیشت مردمان ساکن در آن مناطق یک فکر اساسی صورت گیرد.

وی افزود: در گام دوم باید به مسائل بهداشتی و پوشش درمانی ساکنان نواحی حاشیه توجه کرد که بسیار امر مهمی است و در کنار آن اشتغال و کار افراد را هم باید در نظر داشته باشیم.

آیینی ادامه داد: باید نیازهای آتی و بازار کار استان را در نظر گرفت و متناسب با آنان زمینه های اشتغال آفرینی و رشد استعداد جوانان آن محلات را فراهم نمود.

وی عنوان کرد: در هر صورت نواحی و مناطق حاشیه شکل گرفته‌اند و باید نگاه تبعیض آمیز به آن محلات برداشته شود چرا که در برنامه های توسعه ای کشور بر ساماندهی این محلات تاکید شده و باید خدمات زیربنایی و روبنایی را تا رسیدن به میانگین استان در آن نواحی ادامه داد .

وی بهترین روش برای بازسازی و کار در مناطق کم برخوردار را استفاده از ظرفیت مردم عنوان کرد و گفت: اهالی محلات خود می توانند به بهترین شکل در آن نواحی کار و تغییر ایجاد کنند که اجرایی کردن این مهم خود یک نوع اجتماع محوری نیز محسوب می شود.

آیینی ادامه داد: ایجاد یک شبکه مردمی از خیرین برای بسترسازی در خصوص اجرایی کردن کارهای زیربنایی یک نیاز لازم و ضروری است و به همین دلیل باید به این مهم توجهی جدی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha