۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
تعطیلی اصناف پرخطر تا پایان فروردین در قزوین ادامه خواهد داشت
معاون استاندار قزوین:

تعطیلی اصناف پرخطر تا پایان فروردین در قزوین ادامه خواهد داشت

قزوین - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: تعطیلی بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی در قزوین به دلیل شیوع بیماری کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

منوچهر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا و لزوم مدیریت و جلوگیری از تجمع مردم در چند مرحله زمانی صنوف پرخطر و سپس صنوف عادی فعالیت خود را تعطیل کردند که در مجموع بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی در قزوین فعالیت خود را تعطیل کردند.

وی اظهار کرد: تصمیم ستاد مدیریت و پیشگری از شیوع بیماری کرونا در استان قزوین مبنی بر تعطیلی اصناف و در پی آن تعطیلی بازار سنتی قزوین به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی از صنوف و جلوگیری از تجمع مردم و زمینه سازی شیوع بیماری کرونا گرفته شد و این تعطیلی تا به امروز نیز ادامه داشته است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری قزوین افزود: با تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مشاغل و اصناف پر خطر همچنان تا پایان ماه تعطیل خواهد بود.

حبیبی گفت: البته از روز ۲۳ فرودین ماه برخی از اصناف به صورت مدیریت شده می توانند کار خود را از سر بگیرند.

وی عنوان کرد: طی چند روز آینده مشاغل عرضه کننده مایحتاج روزمره مردم نظیر فروشگاه ها، سوپر مارکتها، میوه فروشی، نانوایی ها و مراکز بهداشتی و درمانی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: دانشگاه ها و مدارس، پاساژها و مراکز خرید، لوکس فروشی ها، چایخانه ها، استخر و باشگاه های ورزشی، شهربازی ها، مراکز فرهنگی و آموزشی، موزه ها و فروشگاه های لوازم خانگی همچنان تعطیل خواهند بود و این تعطیلی تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

حبیبی افزود: به منظور رفع مشکلات مردم دفاتر ثبت اسناد، بانک ها، هتل ها و پایانه های شهری، دفاتر پیشخوان دولت و پلیس ۱۰+  نیز با محدودیت هایی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی اظهار کرد: آغاز به کار دوباره ادارات و برخی از صنوف به معنی رفع خطر در خصوص شیوع بیماری نیست بلکه در تلاشیم تا نیازهای روزمره مردم تامین شود از این رو کارکنان این صنوف و ادارات مختلف باید به صورت روزانه مورد غربالگری قرار گیرند.

معاون استاندار قزوین افزود: فعالان این صنوف و کارکنان در صورت داشتن کوچکترین علائمی می توانند از مرخصی استفاده کنند.

حبیبی بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان در قزوین ادامه خواهد داشت و پارک ها، بوستان ها و مراکز اجتماعی همچنان تعطیل هستند.

کد خبر: ۱۲٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha