۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
افزایش مستمری مددجویان و مشخص شدن متولی اشتغال روستایی را به جد پیگیری می‌کنیم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

افزایش مستمری مددجویان و مشخص شدن متولی اشتغال روستایی را به جد پیگیری می‌کنیم

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این کمیسیون به صورت جدی در صدد افزایش بودجه کمک هزینه و مستمری مددجویان و تسهیلات اشتغال مددجویان است.

به گزارش بازار، علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد افزایش مستمری مددجویان در پیچ و خم دولت و مجلس گفت: مستمری مددجویان در واقع کمک هزینه تامین زندگی مددجو است و قطعا تامین کامل مخارج زندگی مددجویان نیست.

وی افزود: کمک هزینه باید به شکلی پرداخت شود که حداقل معیشت و قوت لایموت مددجویان را تامین کند.

عنابستانی اظهار داشت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته مبلغ مستمری افزایشی نداشت و در سال گذشته مجلس مبلغ خوبی را برای افزایش در بودجه تعیین کرد و خوشبختانه افزایش مستمری انجام شد، ولی باز هم به دلیل تورم و شرایط اقتصادی مبلغ افزایش یافته کفاف حداقل معیشت و قوت لایموت مددجو را نمی‌دهد بنابراین کمیسیون اجتماعی امسال به دنبال این است که این مستمری را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تامین حداقل هزینه زندگی مددجویان و پرداخت تسهیلات اشتغال وظیفه حکومت است و باید از توسعه ساختار اداری بپرهیزیم تا بودجه را مستقیما به نقطه هدف برسانیم بیان داشت: ما به دنبال افزایش کمک هزینه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث اشتغال زایی و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد عملکرد خوبی داشته است گفت: یکی از مواردی که کمیسیون اجتماعی پیگیری می‌کند واگذاری موضوع اشتغال روستایی به صورت کامل به کمیته امداد است چرا که احساس می‌کنیم تجربه کمیته امداد در بحث اشتغال تجربه موفقی بوده است.

عنابستانی اظهار داشت: در صورتی که این اتفاق بیفتد کمیته امداد باید مسئله اشتغال و زنجیره ارزش را کامل دنبال کنند تا مشاغل خرد و روستایی ایجاد شده با کوچکترین تنشی از بین نرود و دوباره فرد بیکار و بدهکار نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش بیان داشت: کمیته امداد باید در مسیر ایجاد اشتغال زنجیره‌های ارزش را از همان ابتدا و تامین مواد اولیه تا روزی که تولیدات وارد بازار می‌شود کامل کند تا این زنجیره‌ها به هم وصل شود و در نتیجه تنش‌ها نتواند شغل‌های کوچک را دچار مشکل کند و افرادی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند بیکار نشوند.

وی ادامه داد: همانگونه که مشاغل خرد و روستایی با اندک مبالغ ایجاد می‌شوند، همانگونه نیز با اندک تنشی دچار شوک و ورشکستگی می‌شوند.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha