۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه‌ برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی| همسان‌سازی روی غلتک
رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بازار مطرح کرد

منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه‌ برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی| همسان‌سازی روی غلتک

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: امسال قصد داریم جهت جبران بدهی‌های دولت به صندوق تامین اجتماعی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه منابع در نظر بگیریم.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره تعیین تکلیف موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس گفت: بند (و) تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبحثی چالش برانگیز بین دولت و تامین اجتماعی بود که با استفساریه‌ای که کمیسیون اجتماعی در این رابطه داشت، موضوع برطرف شد. در این راستا بسیاری از داراریی‌ها به تامین اجتماعی واگذار شد که پیش از این قرار بود این مسئله انجام نشود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در این بخش دو برداشت وجود دارد. یک اینکه دولت می‌گوید تامین اجتماعی با همان عدد، یعنی ۸۹ هزار میلیاردی که سال گذشته ما آن را تصویب کردیم، می‌تواند همسان سازی حقوق بازنشستگان را به طور کل عملیاتی کند.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولین سازمان برنامه وبودجه پیرو اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، بیان داشت: مسئولین سازمان برنامه و بودجه در این جلسه به ما گفتند که کل اعتبارات اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۳۰ هزار میلیارد تومان بیشتر نمی‌خواهد و با این حال ما ۸۹ هزار میلیارد تومان به سامان تامین اجتماعی دادیم لذا مسئولین سازمان برنامه و بودجه تاکید دارند که ما رقم بالاتری به تامین اجتماعی دادیم و این سازمان می‌تواند برود و همسان سازی را اجرا کند.

وی تاکید کرد: با این حال قرار بر این است که کمیسیون نامه‌ای را به سازمان تامین اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس بنویسد تا مشخص شود در این بخش حرف تامین اجتماعی درست‌تر است یا سازمان برنامه و بودجه لذا اگر حرف سازمان برنامه و بودجه درست باشد ما اصرار خواهیم کرد با استفاده از منابع سال قبل، سازمان تامین اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال یک برداشت دیگری وجود دارد و سازمان تامین اجتماعی تاکید می‌کند که برای اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد؛ بنابراین اختلاف نظری بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و باید این دو را حل و فصل کنیم.

بابایی کارنامی اظهارداشت: البته این موضوع مانع این نمی‌شود که ما در بودجه ۱۴۰۱ منابعی را در این بخش نبینیم. امسال قصد داریم جهت جبران بدهی‌های دولت به صندوق تامین اجتماعی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه منابع در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: همچنین سازمان تامین اجتماعی تاکید دارد که پول جدید به این سازمان ارائه نشود و تنها دولت بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند تا بتواند همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند.

این نماینده مجلس بیان داشت:ما در بودجه سال ۱۴۰۱ تکلیف می‌کنیم تا بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده و در راستای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha