۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
بانک ملت بیشترین سهم را در تأمین مالی ابرپروژه‌های نفتی داشته است
مدیرعامل بانک ملت:

بانک ملت بیشترین سهم را در تأمین مالی ابرپروژه‌های نفتی داشته است

دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت گفت: بانک ملت همواره بزرگترین نقش و سهم را در تأمین مالی ابرپروژه‌های صنعت نفت، پالایش و پخش، گاز و پتروشیمی داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، رضا دولت‌آبادی، امروز (شنبه، ۲۵ دی‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه، مشهد موسوم به خط لوله تابش (تأمین بازار انرژی شرق) به نقش پررنگ صنعت نفت و حوزه انرژی در اقتصاد کشور، اشاره کرد و گفت: نظام بانکی کشور همیشه توجه خاص و ویژه‌ای به این بخش داشته است و میزان قابل توجهی نیز از منابع ارزی، ریالی و تعهدهای آنها را در حوزه ضمانت‌نامه‌ها و یا ال‌سی‌های داخلی و خارجی تخصیص داده است.

وی افزود: بانک ملت همواره به عنوان بانک نخست در حوزه نفت و انرژی بیشترین و بزرگترین نقش و سهم را در تامین مالی پروژه‌ها به‌ویژه ابرپروژه‌های صنعت نفت، بخش پالایش و پخش، بخش گاز و پتروشیمی داشته است.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: این بانک تأمین مالی ده‌ها پروژه را در سال‌های گذشته به‌عهده داشته که امروز بخش بسیار زیادی این پروژه‌ها هم به بهره‌برداری هم رسیده است که در توسعه و رشد اقتصادی کشور و تامین منابع ارزی نقش مهمی داشته‌اند.

دولت‌آبادی به پروژه‌هایی که توسط بانک ملت تامین اعتبار شده است اشاره و اعلام کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس از پروژه‌های بسیار بزرگ با تامین مالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو، پالایشگاه شازند اراک، پالایشگاه نفت تهران، پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایشگاه نفت تبریز، پالایشگاه نفت آبادان و پالایشگاه نفت لاوان از جمله پروژه‌های بزرگی هستند که در سال‌های گذشته از طریق بانک ملت تأمین مالی شده‌اند و امروز همه این پروژه‌ها به چرخه تولید درآمده و دارای فعالیت هستند.

وی مراودات مالی بانک ملت با حوزه نفت را حدود ۱۸ میلیارد یورو دانست و گفت: پروژه امروز حدود ۳۰۰ میلیون یورو، معادل ریالی ۹۰ هزار میلیارد ریال است که قرار شد این تامین مالی را نیز به‌عهده بگیریم.

مدیرعامل بانک ملت افزود: این پروژه با کوتاه‌ترین زمان ممکن و با همکاری شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت و پس از دریافت مجوزهای لازم اجرایی می‌شود، همچنین ما همکاری‌های خود را در حوزه سوخت و جایگاه‌های عرضه سوخت با وزارت نفت و شرکت ملی پالاش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه خواهیم داد.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha