۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
مبین نت؛ ارائه سرویسها با اختصاصی سازی و ارائه امنیت|هوشمندسازی شعب، نماد هوشمندسازی شهریست
گفتگو با معاون بازاریابی مبین نت؛

مبین نت؛ ارائه سرویسها با اختصاصی سازی و ارائه امنیت|هوشمندسازی شعب، نماد هوشمندسازی شهریست

ناصر مرادی می گوید: مبین نت با ایجاد شبکه اختصاصی مجزا از سرویسهای اینترنت و پالیسی های موجود در آن مانند رمزنگاریها و ارتباطات نقطه به نقطه، سطح امنیت را در شعب و سرویسها افزایش داده است.

تهمینه غمخوار؛ بازار: هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران، با حضور مدیران و فعالان صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری های مالی در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی برگزار شد. با توجه به استقبال و پیش بینی حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از فعالان و صاحبنظران صنایع بانکداری، بیمه، بورس، پرداخت الکترونیک و فناوری های نوین مالی در این دوره از نمایشگاه، علاقه‌مندان در این حوزه به منظور معرفی محصولات، خدمات و ایده های فناورانه خود در ضنعت بانکداری پرداختند.

یکی دیگر از مزیت های این نمایشگاه حضور بیش از ۹۰ مدیر و متخصص در نشست‌ها و میزگردهایی بود که دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را با همه اضلاع اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری مطرح کردند.

در میان اپراتورها و شرکتهای فناوری، شرکت ارتباطات مبین‌ نت نیز با راهکارهای متنوع برای هوشمندسازی بانکداری سنتی حضور پیدا کرد.

در همین راستا و بر اساس اهمیت برگزاری نمایشگاه تراکنش، خبرنگار بازار گفتگویی را با «ناصر مرادی» معاونت بازاریابی فروش سازمانی شرکت مبین نت ترتیب داده که در ادامه می خوانیم:

* مبین نت تا چه اندازه در جهت هوشمندسازی شبکه های بانکی گام برداشته است؟
بیش از یک دهه از زمانی که اساسا مبین نت وارد حوزه ارتباطات شد و شبکه خود را از سال ۱۳۹۰ مبتنی بر وایمکس قرار داد، می گذرد. از همان سال، این شرکت، همواره به عنوان یک بازیگر اصلی در حوزه ارتباطات و بانک، خدماتی را ارائه داده است.

در سال ۱۳۹۵ نیز، مبین نت با اعمال و تغییر آخرین تکنولوژی و ارائه پهنای باند بیشتر به مشتریان، این نقش را پر رنگ تر کرد به طوری که تسهیلاتی در این حوزه برای بانکها از جمله ارائه SLA ، پشتیبانی آنلاین برای شعب در جهت خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

بر همین اساس، از همان سال، پوشش شرکت در کل کشور بر بستر TD-LTE و FD-LTE ایجاد شد که در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار نقطه بانکی از سوی شرکت در حال پوشش داده شدن است.

علاوه بر آن، بیش از ۲۶ هزار نقطه سازمانی بر روی این بستر متصل شده است. در کل، سرعت عمل و پشتیبانی در حوزه ارتباطات و خدمات آن یک خوش نامی را برای مبین نت در حوزه بانکی ایجاد کرده است؛ یعنی شرکت توانسته است تا ارتباطات شعب، VTM و ATM را در این حوزه متصل سازد.

همچنین برخورداری از سرعت عمل و پشتیبانی خوب در ارائه SLA به سازمانها، یکی از دستاوردهای مبین نت در سالهای اخیر بوده است؛ به طوری که اقبال مطلوبی در این حوزه ایجاد شده است. علاوه بر آن، شرکت ارتباطات مبین نت از بالاترین سهم ارتباطات بی سیم در حوزه بانکی برخوردار است.

اما این موضوع موجب نشد که شرکت به تلاش خود را این راستا ادامه ندهد، لذا، شرکت در راستای رایانش ابری و دیتا سنترها حرکت کرد و آن هوشمندی مورد نیاز در شعب را در جهت کاهش مشکلات مربوطه ایجاد نماییم.

در این نمایشگاه نیز، چهار نمونه از این سرویس ها را به صورت نسخه نمایشی ارائه کردیم. بنابراین، گام نخست شرکت در حوزه بانکی، ایجاد یک شبکه زیرساخت ارتباطی امن و اختصاصی برای هر بانک بر بستر تکنولوژیهای بی سیم با ارائه قابلیتهای SLA و پشتیبانی بوده است.

* آخرین دستاورد ارائه شده از سوی شرکت در حوزه بانکی در این نمایشگاه چیست؟
با توجه به دغدغه مربوط به دوربین های مدار بسته و تبلیغات تلویزیون هایی که در داخل شعب قرار دارند و همچنین، اطلاعاتی که از داخل شعبه باید به ساختمانهای مرکزی، مدیران سرپرست و سازمان اصلی در تهران ارسال شود، مبین نت سرویسهایی را بر پایه IOT و هوشمند سازی ایجاد کرده است.

در نمایشگاه نیز، سرویس VSaaS or Video Surveillance as a Service راه اندازی شد در حالی که سرویس contact center ارتباط با مشتریان بانکها با ارائه خطهای VIOP و پلتفرمهای موجود در حوزه رایانش ابری ارائه داده شده است.

با توجه به ترند دنیا در حوزه بانکداری، ارتباطات WAN AS A SERVICE یعنی مشکلاتی که بانکها در ارائه SLA با پهنای باند بالاتر را مدنظر داشته و همگرایی ارتباطات سینی و بی سیم از شعبه به شعبه اصلی، با همکاری شرکت مخابرات ایران و سایر سرویس پرووایدرها، مبین نت توانسته است تا سرویس SD WAN را به عنوان یک سرویس ترند، هر چه سریعتر تجاری سازی کرده و در معرض دید همگان قرار دهد.

همچنین در این نمایشگاه این فرصت ایجاد شد که نسبت به نیازمندی های بانکها به تبادل نظر پرداخته، ضمن اینکه رایزنی هایی را با واحدهای فنی و آی تی سازمانها داشتیم که برای شرکت یک ارزش افزوده محسوب می شود.

بر همین اساس، در سال آتی، این سرویسها با بلوغ و قدرت بیشتری به بانکها عرضه خواهد شد؛ به طوری که در پس زمینه این سرویسها، با ایجاد هوشمند سازی، مباحث هوش مصنوعی و هوش کسب و کار به همراه تحلیل داده ها فعالتر خواهد شد.

ناصر مرادی: باید همیشه به خاطر داشته باشیم که هوشمند سازی شعب مظهرو نمادی از هوشمند سازی شهری است که به هر میزان که شعبه ها هوشمند تر شوند اطلاعات هوشمندتری به دست می آید

در گام اول، باید اطلاعات را از شعب جمع آوری کرده و به مرکز داده بانکها برسانیم؛ به طوری که بانکها بتوانند اطلاعات ارزشمندی را از داخل خود شعبه کسب کنند. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که هوشمند سازی شعب مظهرو نمادی از هوشمند سازی شهری است که به هر میزان که شعبه ها هوشمند تر شوند اطلاعات هوشمندتری به دست می آید.

* چگونه این امکان از سوی مبین نت برای بانکها در جهت هوشمند سازی ایجاد شده که مثلا زمانی که مشتریان به بانک مراجعه می کنند، با قطعی روبرو نشوند؟
زمانی که بانکها درگیر چندین سرویس پرووایدر از جمله زمینی، سینی فیبر نوری و ارتباطات از این دست می شوند، مبین نت با ارائه راه حل SD WAN درگیری این موضوع را از بانکها گرفته و با SLA ۹۹.۹۹ می تواند شعب آنها را متصل نماید. با این فناوری و راه حل ها، بانکها در ارائه سیاستهای خود در جهت خدمت رسانی به مردم در شعبه میتوانند موفق عمل کنند و سود این قضیه عاید مردم شود.

* با توجه به تمرکز مبین نت بر اینترنت اشیا و فوریت و حساسیت بالای صنعت بانکداری و به ویژه پرداخت و تراکنش ها، نیاز بالای این صنعت به امنیت شبکه و پهنای باند اختصاصی نشان می دهد. مبین نت چه اقداماتی را در جهت دستیابی بانکها به استاندارد جهانی ارائه کرده است؟
مفهوم امنیت در ارتباطات و سرویس دهی پله پله رخ می دهد. بنابراین، تحقق این موضوع، مسلتزم نگاهی تعاملی است. بانکها در این زمینه از تمرکز و اطلاعات کافی برخوردارند، ضمن اینکه مبین نت نیز به عنوان یک اپراتور سراسری این مسئله را حتی در حوزه IOT یک دغدغه می داند.

مبین نت، ارائه سرویسها به سوی اختصاصی سازی و امنیت را در دستور کار خود قرار داده، یعنی با ایجاد شبکه اختصاصی مجزا از اینترنت و سرویسهای آن به همراه پالیسی های موجود در آن مانند رمزنگاری ها و ارتباطات نقطه به نقطه point to point مبتنی بر پروتکل های استانداردشده، گام به گام سطح امنیت را در شعب و سرویسها افزایش داده است

مبین نت، ارائه سرویسها به سوی اختصاصی سازی و امنیت را در دستور کار خود قرار داده، یعنی با ایجاد شبکه اختصاصی مجزا از اینترنت و سرویسهای آن به همراه پالیسی های موجود در آن مانند رمزنگاری ها و ارتباطات نقطه به نقطه point to point مبتنی بر پروتکل های استانداردشده، گام به گام سطح امنیت را در شعب و سرویسها افزایش داده است.

با نگاهی جدی به این موضوع، قطعا با همکاری بانک و اپراتور، به همان اندازه که سطح سرویس بیشتر میشود، سطح امنیت نیز افزایش میابد. دستورالعملهای این موضوع تهیه شده و در تمامی سرویسهای مبین نت در جریان است.

ما تقریبا تمام بانکهای خصوصی و دولتی را به استثنای دو بانک دولتی، در حال همکاری و خدمت رسانی هستیم. در همین نمایشگاه، توافقاتی صورت گرفت تا خدمات به صورت یکپارچه به تمام حوزه بانکی ارائه شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha