۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
بازآمدسازی جایگاه پسماند محمدآباد به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

بازآمدسازی جایگاه پسماند محمدآباد به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بازآمدسازی جایگاه پردازش پسماند محمدآباد به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید در سفر رییس جمهور به این استان مطالبه شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از جایگاه پردازش پسماند محمدآباد قزوین اظهار داشت: برای توسعه و احداث فازهای بعدی این جایگاه نیاز است که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار فراهم شود، اما به صورت اورژانسی فعلا ۲۰ میلیارد تومان باید در اولویت تخصیص قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این جایگاه به لحاظ الگوی مهندسی در حوزه زیست محیطی یک فرآیند کم نظیر در کشور است، اما متاسفانه به دلیل ورود روزانه ۷۵۰ تن زباله که بیش از ظرفیت طبیعی آن یعنی ۲۵۰ تن زباله می باشد، با تجمع و انبوهی از پسماندها روبه رو شده است.

محمدبیگی تصریح کرد: وجود زباله خارج از ظرفیت این جایگاه سبب شده تا با افزایش شدید شیرابه‌های ناشی از پسماند روبه رو شویم که به نوبه خود یک فاجعه زیست محیطی و خطر بیولوژیکی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود سوء مدیریت‌ها در چند سال گذشته بر اوضاع این جایگاه اثرات منفی گذاشته است، گفت: واگذاری نامناسب و تغییر مدیریت آن در سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر سبب شده تا این جایگاه با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زباله‌های دیگر شهرستان‌های استان قزوین نیز به این جایگاه پردازش پسماند منتقل می‌شود، بنابراین لازم است که شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با مساعدت و کمک به این مهم پای کار آمده و چاره اندیشی کنند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست باید با ورود جدی خود به این معضل، کمک‌های فوری و راهکارهای موثری را اجرایی سازد.

کد خبر: ۱۲۹٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha