۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
دارایی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری جهان به ۱۰ تریلیون دلار رسید

دارایی بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری جهان به ۱۰ تریلیون دلار رسید

دارایی‌های بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری جهان (بلک راک) ‌ با افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETFs) به رکورد ۱۰ تریلیون دلار رسید.

به‌گزارش بازار به نقل از ایبنا، بلک راک، این شرکت چندملیتی مستقر در نیویورک به لطف افزایش صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله (ETFs) رو به جلو رانده شده است. این شرکت به اولین مدیریت دارایی تبدیل شده که دارایی‌های آن به مرز ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد و موقعیت این شرکت را در راس تقویت کرده است.

این شرکت روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد دارایی‌های تحت مدیریتش در پایان سه ماهه به ۱۰.۰۱ تریلیون دلار رسید که نسبت به ۸.۶۸ تریلیون دلار ثبت شده در سال گذشته افزایش داشت. این افزایش مربوط به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بود که از ماه اکتبر تا دسامبر افزایش یافت که در واقع سرمایه گذاران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، ۱۰۴ میلیارد دلار خالص به ETF اضافه کردند.

ای تی اف، نوعی اوراق بهادار است که شاخص، بخش، کالا یا دارایی را ردیابی می‌کند، اما می‌توان آن را مانند سهام عادی در بورس خرید یا فروخت. بر اساس داده های گردآوری شده بلومبرگ، میزان سرمایه گذاری گزارش شده در ETF ها بالاترین میزان از سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ است. در سه ماهه چهارم، درآمد این شرکت از مشاوره سرمایه‌گذاری، وام اوراق بهادار و هزینه‌های اداری، که مهم‌ترین بخش آن بود، به ۳.۹ میلیارد دلار افزایش یافت، در حالی که حجم معاملات جهانی در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید و برای اولین بار از ۵ تریلیون دلار گذشت.

بلک راک، بزرگ ترین مدیریت دارایی جهان، از آخرین رشد بازارها سود برد، اس اند پی ۵۰۰ افزایش ۱۱ درصد در سه ماهه چهارم و ۲۷ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کرد. طبق گزارش ها، در سه ماهه آخر، سرمایه گذاران ۱۶۹ میلیارد دلار خالص را در سرمایه گذاری های بلند مدت از جمله ETF ها و صندوق های سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاری کردند. لری فینک، مدیر اجرایی این شرکت، در بیانیه‌ای گفت: کسب و کار ما متنوع‌تر از همیشه است و بیش از ۶۰ درصد از رشد کارمزد پایه سال ۲۰۲۱ را با استراتژی‌های فعال شامل گزینه‌های جایگزین، ارائه می‌کند. در همین حال، سود سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲.۵ درصد کاهش یافت، از ۱.۵۷ میلیارد دلار یا ۱۰.۱۸ دلار به ازای هر سهم یک سال قبل، به ۱.۶۱ میلیارد دلار یا ۱۰.۴۲ دلار به ازای هر سهم رسید.

کد خبر: ۱۲۹٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha