۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
اجرای طرح بزرگ «به روستا برمی‌گردیم» توسط بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبرداد؛

اجرای طرح بزرگ «به روستا برمی‌گردیم» توسط بنیاد برکت

دهدشت- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در راستای کاهش مهاجرت از روستا به شهر و مهاجرت معکوس اجرای طرح بزرگ «به روستا برمی‌گردیم» توسط بنیاد برکت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ترکمانه ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرحهای شهرستان کهگیلویه در دهدشت افزود: در این طرح همه کسانی که به دلایلی روستای خود را ترک کرده‌اند، به زادگاه خود بازگشته و مهاجرت ها کاهش خواهد یافت.

ترکمانه اظهار داشت: در راستای اشتغالزایی در روستاها نیز طرح های مهمی اجرا شده و در مجموع در کشور، ۹۵ درصد شغل هایی که توسط این بنیاد ایجاد شده پایدار و فعال هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت بزرگترین خیر مدرسه ساز کشور محسوب می شود، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت در حال ساخت است و یک هزار و ۸۰۰ مدرسه نیز توسط این بنیاد ساخته شده است.

ترکمانه تصریح کرد: بنیاد برکت برای رفع معضلات و محرومیت ها در مناطق مختلف مطالعات مختلفی انجام داده است و این کار نیز از روستاها آغاز شده تا حاشیه نشینی و مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها که به یکی از معضلات اصلی تبدیل شده، کاهش یابد.

وی افزود: برای کاهش آسیب ها، بنیاد برکت در بحث حاشینه نشینی نیز ورود کرده چرا که حاشیه نشینی آسیب های فراوانی در پی دارد و هزینه های پنهان بسیاری برای کشور ایجاد می کند.

ترکمانه یادآور شد: همه طرح های اجرا شده توسط بنیاد برکت بدون هیچ گونه بروکراسی اداری انجام می شود و پنج سال است که بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال در کشور به صورت ویژه ورود کرده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha