۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های عمران شهری کردستان ضروری است
استاندار کردستان:

ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های عمران شهری کردستان ضروری است

سنندج – استاندار کردستان خواستار ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه های عمران شهری در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا امروز پنج شنبه در بازدیدی چند ساعته، از مجموعه طرح ها و پروژه‌های حائز اهمیت عمران شهری سنندج بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید که با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت، گفت: امروز به صورت خاص و مفصل از پروژه های عمران شهری سنندج و ناحیه منفصل شهری نایسر بازدید به عمل آمد و از نزدیک روند اجرای طرحها و پروژه‌ها شهری مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کردستان با بیان اینکه سنندج ویترین استان کردستان محسوب می شود و باید از جهات و ابعاد مختلف روند توسعه آن دنبال شود، افزود: اگر سنندج توسعه پیدا کند بر دیگر شهرهای استان نیز اثرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی طی روزها و هفته‌های آینده پروژه‌های عمران شهری استان و شهر سنندج به صورت ویژه‌ و کارشناسی دنبال می‌شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه بعضی از پروژه‌ها نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و تعدادی نیز به اعتبار و اخذ مجوز نیاز دارند، گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پروژه‌های عمران شهری در سنندج در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند تا مردم از منافع و مزایای آن بهره‌مند شوند.

استاندار کردستان در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت نایسر و ساماندهی این ناحیه منفصل شهری شد و اضافه کرد: این ناحیه دارای مشکلات متعددی است که از آن جمله می‌توان به کمبود فضاهای آموزشی اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون شش هزار دانش آموز از نایسر برای تحصیل به داخل شهر سنندج تردد می‌کنند و لازم است حتما در خصوص ایجاد فضاهای مناسب برای تحصیل دانش آموزان همت کرد.

زارعی کوشا همچنین خواستار تسهیل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌ه های عمران شهری و گردشگری شد و اظهار کرد: خوشبختانه ما با استقبال سرمایه گذاران در استان روبرو هستیم و هم اکنون هماهنگی‌هایی با یک کنسرسیوم اروپایی برای واگذاری و اجرای تعدادی پروژه تحول آفرین انجام شده است که با قطعی شدن آن اطلاع رسانی‌های لازم و مرتبط با آن انجام خواهد شد.

صبح امروز استاندار کردستان به همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از پروژه هایی همچون اتصال بلوار کردستان به بلوار آزادگان، کمربندی اسلام آباد، پارک آشتی فرجه، طرح گردشگری قشلاق - گریزه، دو مدرسه در دست ساخت نایسر، مرکز فرهنگی و هنری نایسر، پارک نیشتمان و پروژه اتصال بلوار ذکریا به بلوار دانشجو بازدید و به صورت کامل در جریان اجرا و زمانبندی اتمام این پروژه‌ها قرار گرفت.

در جریان این بازدیدها مسئولان و مدیران مربوطه نیز حضور داشتند و گزارش های در خصوص وضعیت اجرای پروژه ها را مطرح نموده و در جریان همین بازدید بخش زیادی از مشکلات در مسیر اجرای پروژه ها رفع شد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha