۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
فاضلاب ۵۲ درصد از جمعیت کشور تصفیه می‌شود
معاون نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

فاضلاب ۵۲ درصد از جمعیت کشور تصفیه می‌شود

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر فقط فاضلاب ۵۲ درصد از جمعیت کشور تصفیه می‌شود که این نشان دهنده عقب افتادگی این بخش از برنامه‌های تدوین شده است.

به گزارش بازار، حمید رضا کشفی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب از فاضلاب تولید شده در کشور جمع آوری می‌شود افزود: ۷۰ درصد از این رقم، وارد تصفیه خانه‌های فاضلاب شده و تصفیه می‌شود که این نشان دهنده عقب ماندن برنامه‌های تدوین شده در خصوص احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل تصفیه خانه‌های نیازمند تامین اعتبار است گفت: با تکمیل تصفیه خانه‌ها امکان تصفیه همه فاضلاب جمع آوری شده فراهم می‌شود، اما درحال حاضر فقط ۵۲ درصد از جمعیت کشور به شبکه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب متصل هستند.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: هم اکنون از تصفیه خانه‌های موجود در کشور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب در شبانه روز پساب تولید می‌شود که در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی می‌شود.

کشفی با اشاره به سیاست‌های اخیر وزارت نیرو بر بازچرخانی پساب و بازتخصیص آن به صنایع ادامه داد: با اختصاص پساب به صنایعی که از آب‌های سطحی و زیرزمینی استفاده می‌کنند می‌توان منابع آب شرب را در شهرهای دارای تنش آبی تقویت کرد.

وی گفت: در حال حاضر در دشت‌های مرکزی ایران از جمله اصفهان، یزد، کرمان و خراسان رضوی که دارای صنایع پرمصرف هستند با روش بیع متقابل توانستند پروژه‌های شرکت آبفا کشور را تکمیل و از پساب حاصله استفاده کنند.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha