۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
 توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر؛ نقطه‌عطف بودجه۱۴۰۱
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر؛ نقطه‌عطف بودجه۱۴۰۱

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر را نقطه عطف بودجه۱۴۰۱ دانست.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در زمینه انرژی، گفت: یکی از مباحث به توزیع یارانه بنزین مربوط بود و در یکی از جلسات وزیر نفت حضور یافت و گفتگوهای مفصلی صورت گرفت.

وی با اشاره به تعرفه گذاری پلکانی برق افزود: این مورد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به عنوان یکی از بندها از سوی مجلس در نظر گرفته و تبدیل به قانون شد و قرار بود دولت آن را عملیاتی کند.

دولت اقداماتی را صورت داد که در لایحه ۱۴۰۱، نکته ای درباره تعرفه پلکانی حامل های انرژی نیامده است. دولت معتقد است چون آئین نامه این بدین منظور تهیه شده، ضرورتی برای درج شدن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نبوده است.

نخعی ادامه داد: مجلس پیش بینی کرده بود به الگوی مصرف، یارانه تعلق گیرد و مصرفی بیش از آن، به صورت پلکانی در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تصور می کنم بودجه ۱۴۰۱ انرژی های تجدیدپذیر را به صورت پر رنگ دیده است که یکی از نقاط عطف این بودجه می باشد.

نخعی در این باره گفت: در تبصره شش، منبع درآمدی از محل عوارض برق در نظر گرفته شد که در سال جاری رشدی قابل توجه داشت.

در سنوات گذشته ۵۶ درصد به انرژی های تجدیدپذیر تعلق گرفت که در سال آینده این رقم به ۸۰ درصد می رسد ولی این که نظر نماینده ها چه باشد، هنوز مشخص نیست.

وی این رشد را از جمله پیشنهادات دولت دانست و افزود: برای تبصره ۱۴ نیز یک محل درآمدی برای فروش فراورده های نفتی در نظر گرفتند که عدد ۳ هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص می دهد.

نخعی یادآوری کرد: گاز بخش عمده سبد انرژی کشور را تشکیل می دهد و در دو سه سال اخیر در گاز و برق به ناترازی مصرف رسیده ایم.

وی تاکید کرد کشور باید از ظرفیت های بادی و خورشیدیِ انرژی بهره برداری لازم را ببرد و سبد انرژی کشور را تنوع بخشد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha