۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری پتروشیمی خراسان| منابع مالی در بانک‌های خراسان شمالی در گردش است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری پتروشیمی خراسان| منابع مالی در بانک‌های خراسان شمالی در گردش است

بجنورد- بابازاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان از صادرات ۱۰۸ میلیون دلاری این مجتمع طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

علیرضا بابا زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به رکورد بی‌سابقه ۱۰۸ میلیون دلار صادرات این مجتمع در ۹ ماهه سال جاری، گفت: این واحد صنعتی در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۸ میلیون دلار انواع محصول صادر کرد که در مدت یادشده، در بخش ارزش فروش ارزی و ریالی محصولات با رشد بیش از ۲.۶ برابری و در بخش تولید نیز بیش از ۱۵ درصد از برنامه پیش هستیم.

وی اظهار داشت: در این مدت در سه محصول اصلی شرکت؛ آمونیاک ۲۷۵ هزار تن، اوره ۴۷۰ هزار تن و ملامین ۱۷ هزار تن تولید داشته‌ایم که این ارقام معادل ۱۱۵ درصد از برنامه تولید بوده و ۱۵ درصد بیشتر از میزان برنامه‌وبودجه پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره پتروشیمی خراسان گفت: پتروشیمی خراسان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فرصت شغلی داشته است.

عرضه اوره در رینگ صادراتی بورس
بابا زاده افزود: شهریور امسال نخستین محموله از اوره پتروشیمی خراسان به میزان ۵۰۰ تن در رینگ صادراتی سازمان بورس ایران عرضه شد.

وی تأکید کرد: شرکت‌هایی که در رینگ صادراتی سازمان بورس عضویت دارند می‌توانند نسبت به خریداری محصول اوره اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان در ادامه بابیان اینکه تمامی نیروها متقاضی اجرای پروژه‌های توسعه‌ای هستند، گفت: بااین‌وجود تاکنون برخی از سهام‌داران به دلایل مختلف از قبیل کمبود آب و نبود سودآوری از آن استقبال نداشته‌اند که این امر مانع کار بوده است.

بابا زاده بابیان اینکه عمر بالای مجتمع فعلی و امکان تعطیلی آن در چند سال آینده، تهدیدی برای بازار اشتغال و منابع مالی استان است اظهار داشت: باوجود توان تخصصی و فنی خوبی که در مجتمع فعلی وجود دارد، به جد دنبال اجرای طرح_توسعه جدید و جایگزینی مطمئن و سودآور برای این مجتمع هستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تمامی منابع مالی حساب‌های بانکی شرکت پتروشیمی خراسان در بانک‌های استان در گردش است و قریب به ۱۵۰۰ صنف همکاری نزدیک با پتروشیمی دارند که در صورت تعطیلی این مجتمع تهدید بزرگی برای اقتصاد این منطقه کمتر توسعه‌یافته خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha