۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
ضرورت کاهش اعمال دستورالعمل ها و قوانین دست و پاگیر تولید
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز تاکیدکرد؛

ضرورت کاهش اعمال دستورالعمل ها و قوانین دست و پاگیر تولید

کرج- رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز گفت: دولت به کاهش عوامل بازدارنده تولید از جمله پیامدهای ناشی از دستورالعمل ها و قوانین دست و پاگیر تولید کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز، شاهین ظهوری در نوزدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری (پول و بانک) و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با موضوع بررسی دستورالعمل تراکنش های بانکی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور اجرایی شده است‌، اظهار کرد: این موضوع چالش های زیادی را برای فعالان اقتصادی به همراه داشت، زیرا تکالیف و مقرراتی که سازمان امور مالیاتی باید از قبل در این خصوص اطلاع رسانی می کرد به درستی انجام نشده است.

ظهوری با اشاره به اینکه در صورت ارائه توضیحات لازم برای فعالان اقتصادی قبل از اجرای دستورالعمل بررسی تراکنش های بانکی امکان کنترل، بررسی و رصد دقیق حساب های بانکی توسط آنها وجود دارد، گفت: به عنوان نمونه یک راهکار مهم جداسازی حساب های بانکی مرتبط به فروش تجاری از حساب های بانکی شخصی بود که در سال جاری به مردم تکلیف شده است، در صورتی که باید از سال های قبل این دستورالعمل بیان می شد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری (پول و بانک) و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز گفت: فعالان اقتصادی شناسنامه دار سال های متوالی است که به فعالیت مشغول هستند و به هیچ عنوان فرار مالیاتی هم نداشته اند، اما به دلیل عدم آشنایی با قوانین و پیامدهای ناشی از آن، در بخش های مختلف از جمله موضوع بررسی تراکنش های بانکی متضرر و گرفتار شده اند.

وضع قوانین دست و پاگیر توسط دستگاه های اجرایی موجب وقفه در چرخش تولید است
وی بیان کرد: متاسفانه وضع قوانین دست و پاگیر بسیاری توسط دستگاه های مختلف اجرایی موجب شده است که میزان درآمد و هزینه فعالان اقتصادی در بخش های گوناگون از جمله صنعت همخوانی نداشته باشد و این خود موجب وقفه در چرخش روند تولید است‌.

ظهوری در ادامه با بیان اینکه تسهیل در فرآیند تولید و مانع زدایی ها از این بخش به معنای کاهش مقررات دست و پا گیر در حوزه‌های اقتصادی و کسب و کار است، افزود: انتظار ما از دولتمردان این است که به اعمال کمترین عوامل بازدارنده، مالیاتی، تامین اجتماعی، بانکی و دیگر موارد این چنینی کمک کنند تا فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و به خصوص بنگاه‌های کوچک و متوسط، بحران های اقتصادی ناشی از تحریم ها و به ویژه کرونا را پشت سر بگذارند.

کد خبر: ۱۲۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha