۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶
سرمایه گذاری روس‌ها در پروژه‌های نفتی ایران مجدداً تعریف شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

سرمایه گذاری روس‌ها در پروژه‌های نفتی ایران مجدداً تعریف شود

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری قبلاً ما شاهد حضور روس‌ها در پروژه‌های نفتی ایران بودیم که قطعاً می‌تواند مجدداً تعریف شود.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و آثار اقتصادی آن، اظهارداشت: مهمترین محورهایی که می‌تواند در راستای سفر رئیس جمهور به روسیه مدنظر قرار گیرد، یک؛ بحث تجارت و افزایش ظرفیت تجاری بین دو کشور است که ایران به دنبال افزایش این تجارت تا مرز ۲۰ میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: با این حال ما طی ماه‌های اخیر شاهد رشد در حوزه واردات اقلام مورد نیاز از کشور روسیه و همینطور در صادرات اقلام‌مان، به ویژه در بخش کشاورزی به روسیه هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگری که بسیار حائز اهمیت است، موضوع مراودات بانکی و پولی ماست، با توجه به اینکه ما پیمان پولی دوجانبه با کشور روسیه داریم حتماً برنامه عملیاتی که در این سفر می‌تواند توسط رئیس‌جمهور مطرح شود، فرصت خوبی را در این بخش فراهم خواهد کرد تا ما بتوانیم با همکاری مشترک نسبت به بحث مراودات بانکی خودمان در یک بستر کاملاً شفاف و مشخص اقدام کنیم و بخشی از آن محدودیت‌ها در زمینه مراودات بانکی و پولی، به شکلی کنار گذاشته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همکاری و سرمایه گذاری‌های مشترک اقتصادی با کشور روسیه اظهار داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک قبلاً ما شاهد حضور روس‌ها در پروژه‌های نفتی ایران بودیم که قطعاً می‌تواند مجدداً تعریف شود و به شکلی مدنظر قرار گیرد. همچنین دانش فنی ایران در موضوعات تخصصی می‌تواند مورد همکاری مشترک ایران و روسیه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بنابراین مبحث تجارت خارجی، مراودات بانکی و پولی و افزایش همکاری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک از جمله اولویت‌های اصلی ماست که در سفر آقای رئیس جمهور می‌تواند مطرح شود. تصورم این است که با فضایی که امروز در حوزه بین الملل شکل گرفته، آثار مثبت اقتصادی خروجی این سفر خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha