۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
محموله ۵۰ تنی پودر ضایعات مرغ از همدان به ترکیه ارسال شد
رئیس اتاق تعاون همدان:

محموله ۵۰ تنی پودر ضایعات مرغ از همدان به ترکیه ارسال شد

همدان - نادی، رئیس اتاق تعاون همدان درآمد صادرات این اتاق طی سال گذشته را ۴۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: امسال نخستین محموله پودر ضایعات مرغ به وزن ۵۰ تن از همدان به مقصد کشور ترکیه ارسال شد.

رحمان نادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال ۸۹ اتاق تعاون استان همدان حتی یک مورد به میزان یک دلار هم صادرات نداشت، اظهار کرد: همان سال نمایشگاهی در سلیمانیه عراق برگزار کردیم و ۱۶۲ نفر برای برپایی ۴۵ غرفه به سلیمانیه اعزام شدند که در نهایت موفق شدیم ۴۳ قرار داد تنظیم و هشت میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

نادی با اشاره به اینکه در اوج فعالیت‌های تجاری در سال ۹۶ حدود ۶۵ میلیون دلار صادرات داشتیم، افزود: صادرات کالاهای اتاق تعاون استان همدان طی سال گذشته به ۴۰ میلیون دلار رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال موفق شدیم ۵۰ تن پودر ضایعات مرغ را به ترکیه صادر کنیم، افزود: محصولات کشاورزی، آبیاری بارانی و آبیاری قطره‌ای عمده کالاهای صادراتی است.

وی در توضیح محموله ارسالی پودر ضایعات مرغ به ترکیه گفت: شرکت نوآوران صنعت سبز ایرانیان پیرو منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی کشور در زمینه صادرات و به خصوص صادرات غیر نفتی نسبت به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا مانند پودر گوشت استحصالی از ضایعات مرغ اقدام کرده است.

نادی افزود: بر همین اساس نخستین محموله پودر گوشت این شرکت به میزان ۵۰ تن با اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های ذی صلاح با بهترین کیفیت تولید و از گمرک همدان به کشور ترکیه صادر شد که این اقدام علاوه بر ارزآوری و صادرات غیر نفتی، باعث اشتغالزایی بیشتر، ایجاد بسترهای صادراتی، تامین نیاز داخلی و خودکفایی کشور از این محصول و افزایش تولید ناخالص ملی شده است.

رئیس اتاق تعاون استان همدان همچنین با اشاره به اینکه هیت تجاری اقلیم کردستان عراق ۳۰ دی ماه برای بازدید از نمایشگاه کیف و کفش به همدان سفر می‌کند، بیان کرد: اقداماتی برای وارد شدن به بازار اوکراین در حال انجام است.

کد خبر: ۱۲۹٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha