امیدوارم افزایش عرضه برنج خارجی بر قیمت برنج داخلی تأثیر بگذارد
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:

امیدوارم افزایش عرضه برنج خارجی بر قیمت برنج داخلی تأثیر بگذارد

سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: ظرف ۱۰ روز گذشته تولید ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی اعم از هندی، تایلندی و پاکستانی به منظور تأمین سطح عرضه و ایجاد تعادل در بازار عرضه شد.

به گزارش بازار، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به این که بخشی از این کالا از طریق استانداری‌ها و تعاونی‌های مصرف شهر توزیع می‌شود افزود: بخش دیگر نیز در شبکه‌های تحت پوشش از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دسترس شهروندان خواهد بود.

وی گفت: با توزیع این مقدار بازار برنج هم به آرامش خواهد رسید ضمن این که در حوزه برنج محدودیتی نداریم و ذخایر مناسب است و جریان تأمین از طریق بخش دولتی و خصوصی ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: امیدواریم برنج داخلی هم به تبعیت این عرضه کاهش قیمت داشته باشد.

سیف با اشاره به این که افزایش قیمت برنج داخلی به خاطر فاصله گرفتن از فصل برداشت و کاهش تولید با توجه به خشکسالی بی سابقه بوده است گفت: افزایش هزینه‌های تولید نیز عاملی مؤثر در افزایش قیمت برنج است.

وی افزود: کاهش تولید و عدم تعادل عرضه و تقاضا در خصوص برنج داخلی که جایگزین هم ندارد به افزایش قیمت این محصول دامن زده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: ضریب تبعیت برنج داخلی از خارجی بسیار پایین است، اما به هر صورت برنج وارداتی جانشینی برای داخلی است و امیدواریم افزایش عرضه این محصول بر قیمت برنج داخلی نیز تأثیر بگذارد.

سیف گفت: تا وقتی که بازار به آرامش برسد با توجه به وجود ذخایر مناسب، عرضه برنج وارداتی ادامه می‌یابد.

کد خبر: ۱۲۹٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha