۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
پیشنهاد ایران به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی هیدروگرافی برگزیده شد
بنابر اعلام سازمان بنادر؛

پیشنهاد ایران به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی هیدروگرافی برگزیده شد

سازمان بین المللی هیدروگرافی (IHO) متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی هیدروگرافی انتخاب و به کشورهای عضو این سازمان ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شعار پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «هیدروگرافی؛ همراه سازمان ملل متحد در دهه اقیانوس ها» از سوی سازمان بین المللی هیدروگرافی پذیرفته و طی بخشنامه ای به کشورهای عضو، جهت تعامل هرچه بیشتر در این راستا در سال ۲۰۲۲ اعلام شد.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی سازمان جهانی هیدروگرافی از کشورهای عضو، نسبت به تعیین و اعلام شعار سال روز جهانی هیدروگرافی هرساله صورت می گیرد.

بر همین اساس، پس از ارائه متن اولیه دبیرکل درخصوص شعار سال ۲۰۲۲ در دومین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی در سال ۲۰۲۱، از کشورهای عضو درخواست شد نسبت به ارائه پیشنهادات احتمالی اقدام کنند.

با توجه به پیشنهادهای شفاهی و مکتوب ارسالی از سوی کشورها، نهایتاً متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «Hydrography-Contributing to the United Nations Ocean decade؛ هیدروگرافی، همراه سازمان ملل متحد در دهه اقیانوس ها» برای شعار سال ۲۰۲۲ روز جهانی هیدروگرافی پذیرفته شد.

این موضوع از سوی سازمان بین‌المللی هیدروگرافی طی بخشنامه شماره CL/۲۰۲۲ مورخ ۵ ژانویه ۲۰۲۲ برای تمامی کشورهای عضو این سازمان نیز ارسال شد.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha