۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
افزیش سطح دیپلماسی اقتصادی با دوحه بر شکوفایی اقتصادی کشورمان تاثیر می‌گذارد
عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر مجلس:

افزیش سطح دیپلماسی اقتصادی با دوحه بر شکوفایی اقتصادی کشورمان تاثیر می‌گذارد

حدادی، عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر مجلس اعتقاد دارد افزیش سطح دیپلماسی اقتصادی با قطر بر شکوفایی اقتصادی کشورمان تاثیر می گذارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی حدادی در خصوص اهمیت سفر امیرعبداللهیان به کشور قطر، گفت: رییس جمهور دولت سیزدهم افزایش ارتباط با کشورهای همسایه را به عنوان یکی از مسائل مهم در دستورکار دستگاه دیپلماسی کشورمان اعلام کرد از این رو چنین سفرهایی در این راستا انجام می شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه دارای ظرفیت های خوبی برای صادرات محصولات ایرانی هستند، اظهار کرد: در واقع توسعه روابط با همسایگان می تواند منجر به افزایش صادرات محصولات غیرنفتی شود.

وی با بیان اینکه کشور قطر طی چند سال گذشته از سوی برخی کشورهای عربی دچار آسیب شد اما ایران به آنها کمک کرد که نشان دهنده حسن نیت تهران در روابط با همسایگان است، ادامه داد: از این رو اکنون می توان علاوه بر تقویت سطح دیپلماسی سیاسی، سطح دیپلماسی اقتصادی با قطری ها را افزایش داد که این امر بدون شک بر شکوفایی اقتصادی کشورمان تاثیر می گذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه استکبار جهانی سرمایه گذاری های زیادی انجام داده تا بر روابط ایران با همسایگانش در منطقه خصوصا خلیج فارس تاثیر منفی بگذارد از این رو چنین سفرهایی می تواند این دسیسه ها را از بین ببرد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد امروه شاهد اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان هستیم اما رفت و آمدهای مسئولان به کشورهای همسایه می تواند زمینه ساز خنثی سازی این محدودیت های یکجانبه باشد.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha