۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
رونمایی از تلویزیون های ۱۰۰ اینچی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲
تازه های فناوری؛

رونمایی از تلویزیون های ۱۰۰ اینچی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲

شرکت های بزرگی چون سامسونگ، ال جی و TCL، در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۲، از تلویزیون های جدید ۱۰۰ اینچی خود رونمایی کردند.

به گزارش بازار، تجربه استفاده از صفحات نمایش بزرگتر برای تلویزیون ها، همواره یکی از جذابیت های بازار فناوری های الکترونیک بوده که هیچگاه جذابیت خود را برای مردم جهان از دست نداده است. اهمیت تولید تلویزیون هایی با پنل های بزرگتر تا جایی است که ساخت چنین صفحات غول پیکری، نشان دهنده تکنولوژی بالای شرکت های سازنده تلویزیون در جهان محسوب می شود.

به عنوان مثال، تا همین چند سال پیش، شرکت های معدودی که توانایی ساخت تلویزیون های ۷۵ اینچی را داشتند، عمدتا به قدری بزرگ بودند که بازار این وسیله الکترونیک جذاب را حتی برای سایزهای کوچکتر، در اختیار داشتند. سپس بحث تولید ۸۵ اینچ مطرح شد که قضیه را پیچیده تر کرد. امسال ما به صفحه نمایش های ۹۷ اینچی ال جی، TCL، سامسونگ و غیره چشم دوخته ایم.

۲۰۲۲، سال تولید انبوه تلویزیون های ۱۰۰ اینچی!
روند تولید مداوم نمایشگرهای بزرگتر و بزرگتر، تا کنون یک موهبت برای سینمادوستان بوده است. طی چند سال گذشته مردم بسیاری از کشورهای جهان توانسته اند تلویزیون‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی را با قیمت کمتر از دو هزار دلار خریداری کرده و مهمان خانه های خود کنند. اما اکنون شاهد آن هستیم که تلویزیون‌های ۸۵ اینچی نیز به این قیمت نزدیک شده‌اند.

این موضوع حتی باعث کاهش هزینه لازم برای خرید تلویزیون های ۵۵ اینچی و تلویزیون های ۴۰ اینچی شده است؛ چراکه دیگر مانند گذشته، این سایز تلویزیون ها، حرف چندانی برای گفتن ندارند و یک محصول کاملا عادی و پیش پا افتاده محسوب می شوند که حتی بسیاری از شرکت های درجه دو و سه چینی هم از پس تولید آنها بر می آیند.

در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۲۲، برخی شرکت های معروف سازنده لوازم خانگی الکترونیکی،از این غول های جدید رونمایی کردند. به عنوان مثال، شرکت TCL یک تلویزیون ۹۸ اینچی QLED را پوشش به نمایش گذاشت، در حالی که LG از یک G۲ OLED با سایز ۹۷ اینچ رونمایی کرد. سامسونگ نیز می گوید تلویزیون MicroLED آن اکنون در سه اندازه جدید "مناسب برای مصرف کننده" یعنی ۱۱۰، ۱۰۱ و ۸۹ اینچی در دسترس خواهد بود.

قیمت یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی چقدر است؟
جزئیات قیمت دقیقی در مورد قیمت ال‌جی ۹۷ اینچی G۲ OLED وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که قیمت آن تقریباً مقرون به صرفه نباشد. تلویزیون G۱ OLED با سایز ۷۷ اینچی که سال گذشته به باز عرضه شد، در حال حاضر با قیمت ۳۹۹۹ دلار به فروش می رسد و به این معنی است که قیمت ۹۷ اینچی با توجه به هزینه بالای ساخت پنل های OLED احتمالاً دو یا سه برابر خواهد بود!

کد خبر: ۱۲۹٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha