۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
تاکید اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت رونق مهارت آموزی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز اعلام کرد

تاکید اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت رونق مهارت آموزی

کرج- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز متولی حوزه‌هایی همچون صنعت، کشاورزی و حامی مولد بودن است، گفت: باید به مهارت آموزی بیشتر توجه کرده و آن را رونق دهیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه در دنیا نظام وقت مزدی تقریبا از بین رفته و به نظام کارمزدی تبدیل شده است، گفت: متاسفانه هنوز اقتصاد کشور متکی به نفت است.

بنامولایی افزود: از سال ۹۳ در اتاق بازرگانی بحث تعامل با دانشگاه‌ها کلید خورد، هدف مهم از این همکاری این بوده است که در دایره آموزش عالی کشور در کنار تولید مدرک، مهارت آموزی هم نهادینه شود.

بنامولایی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز متولی حوزه‌هایی همچون صنعت و کشاورزی و حامی مولد بودن است، در نتیجه باید به مهارت آموزی بیشتر توجه کرده و آن را رونق دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای بهره وری بیشتر باید یکسری از نظام‌های خارج از کشور را بررسی و مطالعه کنیم، تصریح کرد: به عنوان نمونه اکنون در دنیا نظام وقت مزدی تقریبا از بین رفته و به نظام کارمزدی تبدیل شده است.

عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با بیان اینکه درحال حاضر اقتصاد دولتی و خصولتی در ایران بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد و این یکی از گرفتاری های مهم جامعه است، تاکید کرد: باید به بخش خصوصی بیشتر اعتماد کرد و از کودکی کسب و کارها را به فرزندانمان یاد دهیم و در عوض دلار سوزی به دلار سازی برسیم، الگوهای مصرف نیز در جامعه باید متناسب با اقتصاد و تولید داخلی باشد. ‌

از ۹۰ هزار واحد صنعتی کشور تنها ۱۵ درصد در سه شیفت کار می کنند
بنامولایی با تاکید بر اینکه دولت به جای تصدی گری باید نقش هدایت سرمایه را ایفا کند، گفت: دانشگاه های کشور باید متناسب با تکنولوژی های روز دنیا به آموزش های لازم بپردازند، در اتاق بازرگانی به دنبال این مسائل هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت تکیه بر مهارت پروری در دانشگاه ها برای تامین نیاز نیروی کار صنعت گفت: تربیت نیروی ماهر آموزش دیده دوره های عملی و کاربردی اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه اول انقلاب ۳۰۰ هزار نیروی دارای مدرک دانشگاهی لیسانس به بالا داشتیم، گفت: اکنون تعداد آنها به ۱۵ میلیون نفر رسیده است، باید نگاهی در جامعه ایجاد کنیم که نسل جوان ایرانی با توجه به سیاست های دنیا در جهت سرمایه گذاری های داخلی کار کنند.

بنامولایی با اشاره به اینکه در کسب و کارهای جدید مدیریت برند مهم است، افزود: بحث تولید بدون کارخانه و استفاده از ظرفیت های خالی کارخانه ها برای فعالیت مجموعه های دانش بنیان اهمیت بالایی دارد، اکنون از حدود ۹۰ هزار واحد صنعتی کشور تنها ۱۵ درصد سه شیفت کار می کنند.

۲۰۶ پایان نامه به جشنواره امیر کبیر ارسال شد
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز از نیز در این نشست از ارسال ۲۶۰ پایان نامه به جشنواره امیر کبیر خبر داد و گفت: امسال از میان طرح ها، رساله ها و پایان نامه های ارسالی به دبیرخانه جشنواره حدود ۵۵ درصد توسط آقایان و ۴۵ درصد توسط خانم ها ارائه شده است، باید موانع موجود بر سر راه کارفرمایی شدن طرح ها و پایان نامه های انجام شده توسط بانوان دانش آموخته دانشگاهی بررسی شود.

محمد نبیونی در ادامه با ابراز خرسندی از رشد دو برابری مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر به تناسب دوره قبل گفت: این سطح از مشارکت نشان از تلاش های جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز به عنوان برگزار کنندکان اصلی جشنواره دارد.

وی با بیان اینکه پایان نامه ها، طرح ها و رساله های ارسالی به جشنواره در هفت گروه اصلی فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، هنر و معماری و همچنین کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی ارزیابی شد، افزود: در این جشنواره روسای کارگروه های علمی نیز که به انتخاب تیم داوران از اقصی نقاط کشور پرداختند نیز از میان اساتید دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری انتخاب شدند.

دبیر علمی دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با اشاره به مشارکت بیش از ۵۰ دانشگاه و مرکز علم و فناوری در همکاری با روسای کارگروه ها و پیشبرد فرآیند داوری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر گفت: نتایج جشنواره روز ۲۷ دیماه سال جاری در مراسم اختتامیه اعلام می شود.

به گفته نبیونی بیش از ۳۲ زیرمعیار نیز در رابطه با ۶ معیار اصلی ملاک داوری پایان نامه ها، طرح ها و رساله های ارسالی به دبیرخانه جشنواره امسال نیز مدنظر قرار داده شد.

جشنواره امیرکبیر با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع برگزار می‌شود
رئیس جهاد دانشگاهی البرز
نیز در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و توسعه باید مورد اهتمام قرار گیرد، گفت: جشنواره امیرکبیر با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.

احمدرضا فیروزی با بیان اینکه در حوزه ارتباط میان صنعت، دانشگاه و جامعه نیازمند ایجاد گفتمان مشترک و مفاهمه هستیم، گفت: بخش خصوصی به معنای درست در مراکز آموزشی رشد را تجربه نکرده و تا به امروز مراکز مشابه توسط بخش دولتی به بهره‌برداری رسیده است، و لازم است به منظور حرکت در این مسیر، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و توسعه را در دستورکار قرار دهد تا از این طریق زمینه های مورد نیاز برای ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم‌ شود.

فیروزی افزود: امروز نسل چهارم دانشگاه‌ های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند و شاهد پیوند دانش و صنعت در این مراکز هستیم، لذا ضروری است برای رفع نقاط ضعف، از این مراکز آموزشی الگوبرداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارتباط دانشجو با صاحب صنعت می‌تواند به کمک توسعه فعالیت اقتصادی کشور منجر شود، تصریح کرد: این جشنواره با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع اجرایی شده است تا به دانشجویان حس توانمندی دهد.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha