درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، ۳۰ درصد قیمت آنها را کاهش می‌دهد
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صمت:

درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، ۳۰ درصد قیمت آنها را کاهش می‌دهد

درج قیمت تولید کننده به تنهایی حدود ۳۰ درصد قیمت همه کالاها را کاهش می دهد و این شفافیت را ایجاد می کند که با علم به قیمت تمام شده درب کارخانه، سود فروشنده محاسبه شود.

به گزارش بازار، حسین زاده قشمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش وزارت صمت برای شفافیت خرید و فروش در حوزه این وزارت خانه گفت: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم آغاز کرده ایم، پویش «خرید شفاف» است و بر اساس آن، اقدام به قیمت گذاری کالاهایی کرده ایم که وارد بازار می شود.

وی افزود: در گام نخست پویش خرید شفاف، ۱۷ قلم کالا را سرفصل قرار داده ایم؛ پودر لباس شویی، انواع آب میوه و آب معدنی، نوشابه گازدار، ماءالشعیر و انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ وارد این پویش شده اند و طبق هماهنگی هایی که سازمان حمایت از مصرف کننده وزارت صمت با تولید کنندگان این گروه های کالایی انجام داده اند، قیمت تولید کننده روی این کالاها درج شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه این پویش شفافیت از دو هفته پیش در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: حتما مردم، قیمت های جدیدی را روی اقلام کالاهای ذکر شده مشاهد کرده اند و در حقیقت به جای قیمت مصرف کننده، قیمت تولید کننده درج شده است.

وی درباره قیمت تولید کننده که روی اقلام مصرفی درج می شود بیان کرد: قیمت تولید کننده در حقیقت قیمت تمام شده تولید در درب کارخانه است. در مدل سابق، گاها در زنجیره ارزش تولید هر کالایی از تامین مواد اولیه تا خود محصول، بسته بندی و قیمت گذاری درب کارخانه، مجموعه های فروشگاه ها و برخی از فروشگاه ها با مذاکره ای که با بعضی از تولید کنندگان انجام می دادند، قیمت مصرف کننده را تغییر می دادند.

قشمی افزود: درج قیمت تولید کننده به تنهایی حدود ۳۰ درصد قیمت همه کالاها را کاهش می دهد و این شفافیت را ایجاد می کند که با علم به قیمت تمام شده درب کارخانه، سود فروشنده محاسبه شود و مصرف کننده اقدام به خرید کند.

کد خبر: ۱۲۸٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha