۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
پلمب ۳ انبار بزرگ مواد غذایی در زنجان
دادستان زنجان خبر داد

پلمب ۳ انبار بزرگ مواد غذایی در زنجان

زنجان- دادستان زنجان گفت: سه انبار بزرگ مواد غذایی در استان زنجان طی روز گذشته پلمب شد.

به گزارش بازار به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام محسن کرمی با بیان اینکه سه انبار بزرگ مواد غذایی در استان زنجان طی روز گذشته پلمب شد،گفت: در این زمینه برای مسئولان خاطی در دامپزشکی، جهاد کشاورزی و صمت استان، پرونده قضایی تشکیل شد.

وی در بازدید از شرکت تعاونی کشتار گاه صنعتی طیور زنجان اظهار داشت: حجم زیادی از جوجه، مرغ و بوقلمون و حتی محصولات قطعه بندی شده در این انبار دپو شده که مقادیر قابل توجهی از کالاها تاریخ مصرفشان گذشته، یا یک روز مانده و در حال انقضاء بود؛ این در حالی است که در مواقعی از سال، حتی یک عدد مرغ در بازار یافت نمی‌شد.

دادستان زنجان گفت: این شرکت از نهاده‌های دامی یارانه‌ای و ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده است و الان هم مرغ‌ها را نگه داشتند تا اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف بشود به قیمت سوداگرانه بفروشند.

کرمی با بیان این که موضوع قابل تامل دیگر؛ وضعیت نامناسب بهداشتی نگهداری مرغ، جوجه و بوقلمون با وجود حیوانات موذی و لاشه آن‌ها در محل، نگهداری محصولات فاسد در محیط مشترک با محصولات سالم و انتشار بوی تعفن در سردخانه است که این امور، قطعا ناشی از کوتاهی و سهل انگاری مسئولان دامپزشکی استان است.

وی با اشاره به این که نمونه تخلف بارز در این زمینه این که یک روز قبل ، ده کامیون بوقلمون ذبح شده، اما هیچگونه تاییدیه قرنطینه‌ بهداشتی از مبدا حمل ندارد و این یعنی تخلف و ترک فعل .

به گفته‌ دادستان زنجان، مجموعه جهاد کشاورزی و سازمان صمت نیز در این خصوص کوتاهی کرده اند؛ با وجود این که، برای تمامی این طیور یارانه مصرف شده اما در این سردخانه احتکار شده است.

کرمی ابراز داشت: آن چه در سامانه‌ انبار ثبت شده با موجودی این سردخانه تطبیق ندارد و حجم محصول آماده در اینجا به لحاظ دپو و مسائل بهداشتی و احتکار قابل قبول نیست و برای کسانی که که ترک فعل کرده اند در مجموعه صمت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان پرونده تشکیل می‌شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کردند برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha