۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
نحوه حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق تشریح شد
توسط معاون سازمان برنامه و بودجه؛

نحوه حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق تشریح شد

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: در نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق مباحث مربوط به نرخ ارز ترجیحی، حذف ارز یارانه‌ای، نحوه جبران آن در جامعه، اثرات تورمی این حذف و... مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: دیروز نمایندگان در صحن علنی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتماد کرده و به آن رای دادند اما دغدغه‌هایی داشتند که مقرر شد، مطالب وکلای ملت در جلسات کمیسیون تلفیق به صورت جزئی مطرح تا مسئولان دولتی به آن ها پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در نشست امروز مباحث مربوط به نرخ ارز ترجیحی، حذف ارز یارانه‌ای، نحوه جبران آن در جامعه، اثرات تورمی این حذف، چگونگی اطمینان از تامین کالاهای اساسی، حمایت از واردکننده‌ها و دسترسی واحدهای تولیدی به تسهیلات و سرمایه در گردش، در اختیار گرفتن کالا با بهترین شرایط توسط مردم و ... مطرح و بررسی شد.

پورمحمدی تاکید کرد: نحوه تامین و اختصاص یارانه به گندم و دارو نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دلیل نبود زمان کافی قرار شد، بقیه مطالب در جلسه عصر مطرح شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha