۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
افزایش ۶۰ درصدی درآمد مالیاتی پرو از بخش معادن
طی یکسال محقق شد

افزایش ۶۰ درصدی درآمد مالیاتی پرو از بخش معادن

دولت پرو در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۶۰ درصدی درآمد مالیاتی خود توانست هزار و ۶۶۷ میلیارد دلار کسب کند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته آن به دلیل شیوع کرونا یک هزار میلیارد دلار بوده است.

به گزارش «بازار» به نقل از سایت خبری ماینینگ، وزارت انرژی و معادن پرو گزارشی مبنی بر اینکه دولت این کشور در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۶۰ درصد افزایش درآمد مالیاتی معادن را تجربه کرده است، منتشر کرده است.

به گفته این وزارتخانه، درآمد حاصل از قانون معدن، حق امتیاز استخراج قانونی و قراردادی، حقوق بهره برداری و جریمه ها در سال گذشته ۱۶۷۷ میلیارد دلار اضافه شده که نشان دهنده افزایش ۶۰ درصدی نسبت به ۱۰۰۰ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است. این نیز درحالی است که در ماه های سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا صنعت معدن با رکود شدیدی مواجه شده بود.

ماینم، وزارت انرژی و معادن پرو اعلام کرد که کانون معدن کاران این کشور در سال ۲۰۲۱ جزو گروه هایی بوده که بهترین عملکرد اقتصادی را داشته است؛ چرا که زیرا ایالت پرو بیش از ۷۴۶,۲۲۶ میلیارد دلار دریافت کرده که نشان دهنده افزایش ۱۲.۵ درصدی نسبت به ۶۶۳,۰۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ است.

گفتنی است این درآمد به طور منظم بین مناطق مختلف کشور توزیع می شود تا در پروژه های زیربنایی بهداشت و آموزش استفاده شود. از سویی دیگر، حق امتیاز معدن بیش از ۸۵۸ هزار میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به ارقام سال ۲۰۲۰ نشان دهنده افزایش ۱۶۵ درصدی است.

داده‌ های این وزارتخانه نشان می‌ دهد که رشد درآمدهای حاصل از حق امتیاز معدن به دلیل افزایش قیمت فلزات و افزایش تولید بوده است که باعث افزایش سود شرکت‌ ها و به دنبال آن پرداخت حق امتیاز آنها شده است. از نظر درآمد حاصل از حق بهره برداری و جریمه ها، پرو تا اکتبر ۲۰۲۱ توانست ۲۸۸ هزار میلیارد دلار به دست آورد.

این گزارش آماری همچنین نشان می دهد که ۲۲ درصد از درآمدهای مالیاتی معادن به منطقه شمالی آنکش، متعلق جایی که بزرگترین معدن مس پرو - معدن مس و روی آنتامینا - در آن واقع شده، بوده است. همچنین آرکیپا در جنوب غربی این کشور با دریافت ۲۱.۸ درصد وجوه در رتبه بعدی قرار دارد و تاکنا با کسب ۹.۵ درصد از وجوه در جایگاه سوم قرار گرفته است. بقیه مناطق این کشور مبالغ کمتری را بر اساس رواج عملیات معدن کاری در منطقه مربوطه دریافت کرده اند.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha