۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
۵۰ درصد اعتبارات جنگل کاری کشور به ایلام اختصاص یافت
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال:

۵۰ درصد اعتبارات جنگل کاری کشور به ایلام اختصاص یافت

ایلام- رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سال جاری ۵۰ درصد اعتبارات جنگل کاری کشور به ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، کامران پورمقدم در بازدید از طرح های جنگل کاری دهلران با اشاره به اینکه ایران یکی از کشور های کم پوشش جنگل در جهان است، گفت: باید تلاش کنیم که سطح جنگل کاری و فضای سبز کشور را افزایش بدهیم چرا که هر هکتار جنگل ۶۸تن گرغباررا جذب می کند که نقش بسیار موثری در جلوگیری از بروز پدیده گرغبا در کشور دارد.

وی یادآور شد: استان ایلام یکی از استان های شاخص کشور در بحث جنگل کاری و توسعه جنگل در کشور مطرح است و خوشختانه دهلران ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای جنگل کاری دارد و این مهم منجر به توجه کشور به استان شده است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال به نیاز کشور به حوزه زراعت چوب هم اشاره کرد و یادآور شد: شش میلیون متر مکعب چوب در کشور نیاز است و استان ایلام و بویژه شهرستان دهلران در این عرصه نیز اقدامات خوبی داشته است.

پور مقدم بیان کرد: اگر عرصه های بیابانی را زیر کشت چوب ببریم، می توانیم در سال های آینده در این زمینه بی نیاز و به اقتصاد مقاومتی در این حوزه عمل کنیم.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha