۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
سطح زیر کشت مرکبات در شهرستان چرام  ۷۷۰ هکتار است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام:

سطح زیر کشت مرکبات در شهرستان چرام ۷۷۰ هکتار است

یاسوج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: سطح زیر کشت مرکبات در این شهرستان ۷۷۰ هکتار و سطح کل باغ های مثمر و غیر مثمر در این شهرستان ۹۰۰ هکتار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، علی صفر پور بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی چرام، افزود: از این مقدار ۴۰۰ هکتار آن لیمو ترش و بقیه پرتقال و نارنگی و سایر مرکبات ازجمله لیمو شیرین، نارنج و گریپ فرود است.

وی بیان داشت: زمان برداشت مرکباتی همچون لیمو ترش، پرتقال و نارنگی در این شهرستان از شهریور ماه تا پایان دی ماه بوده و سطح کل باغ های مثمر و غیر مثمر در این شهرستان ۹۰۰ هکتار است.

وی اشتغال زایی مستقیم در فصل برداشت را در این شهرستان یکهزار و ۵۰۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم را پنج هزار نفر عنوان کرد.

صفر پور اظهار داشت: پیش بینی می شود، در سال جاری پنج هزار و ۷۰۰ تن مرکبات از باغ های چرام برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مرکبات این شهرستان علاوه بر مصارف داخلی به استان‌های همجوار همچون خوزستان، بوشهر و اصفهان صادر می شود و نبود بازار فروش محصولات، پایین بودن نرخ مرکبات و نبود سردخانه و صنایع تبدیلی از مشکلات کشاورزان است.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha