۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی در دانشگاه تهران| به زودی ۶۰ درصد خودروهای دنیا برقی می شوند
با همکاری کروز صورت گرفت

افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی در دانشگاه تهران| به زودی ۶۰ درصد خودروهای دنیا برقی می شوند

آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران امروز طی همکاری دانشگاه تهران و شرکت کروز در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر افتتاح شد.

بازار؛ گروه خودرو: امروز در دانشگاه تهران طی تفاهمی میان شرکت کروز و دانشگاه تهران با حضور مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسس کروز و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، آزمایشگاه ذخیره سازی انرژی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه مذکور به بهره برداری رسید.

در شروع مراسم مجید نیلی احمد آبادی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: آغاز همکاری قطعه سازان و دانشگاهی ها می تواند به کمرنگ شدن فاصله میان دانشگاه و صنعت کمک کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو در بخش علمی کشور اضافه کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی مانند کروز در دانشگاه موجب کارآمدی و پایداری بستر تعامل صنعت و دانشگاه می شود و این تعامل ناشی از تجربه چهار ساله مشارکت دانشگاه تهران و کروز ایجاد شده است.

در ادامه در این مراسم حمید کشاورز موسس شرکت کروز به تشریح اهداف و برنامه های این همکاری پرداخت و اظهار داشت: دلیل اینکه با دانشگاه تهران اقدام به افتتاح آزمایشگاه ذخیره انرژی کردیم به این خاطر است که در آینده نزدیک ۶۰ درصد خودروهای دنیا، برقی خواهند شد.

وی اضافه کرد: تولید خودرو برقی به رغم چالش های موجود به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی می کند. اما مساله مهم تر در تولید خودروهای برقی، ذخیره انرژی است و هر کشوری که این مساله را سریع تر حل کند در این زمینه پیشتاز خواهد شد.

کشاورز ادامه داد: مساله ذخیره انرژی در تولید موتورسیکلت های برقی نیز دارای اهمیت است زیرا موتورسیکلت های برقی به قیمت کمتری نسبت به موتورسیکلت های درون سوز عرضه شوند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که موتورسیکلت برقی باتری های گران قیمتی دارد که اگر بتوانیم هزینه تولید باتری لیتیومی را کاهش دهیم حرکت رو به جلویی خواهیم داشت.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه شرکت کروز به دنبال ایجاد انگیزه و رفع نیاز ها است، تاکید کرد: هرچند تجهیزاتی که آزمایشگاه ها به آن ها نیاز دارند را می توان در کارگاه ها ساخت اما در زمینه مهندسی مواد با دنیا فاصله زیادی داریم و کارهای زیادی باید در این بخش انجام شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha