۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
 پای سرمایه گذاری کلان در مازندران لنگ می زند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پای سرمایه گذاری کلان در مازندران لنگ می زند

ساری- اکبری، یک فعال و کارشناس اقتصادی در مازندران با اظهار اینکه پای سرمایه گذاری در استان لنگ می زند، گفت: این استان سال ها از نبود سرمایه گذاری کلان رنج می برد.

مهدی اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه توسعه استان کم شتاب است، افزود: در راستای منافع استان باید یکسری سرمایه گذاری صورت گیرد که متناسب با نیازها و شرایط نوین اقتصاد باشد اما در استان به رغم وجود کارآفرینان باتجربه و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و تفکر عملیاتی سرمایه گذاری، حرکت های خوبی در حوزه سرمایه گذاری انجام نشده است.

وی با اشاره به وسعت ۲۴ هزار کیلومتری استان و برتری در تولید ۱۲ محصول کشاورزی استان اظهار داشت: مازندران در تولید قطعات خودرو رتبه ۱۴ را عهده دارد و با توجه به قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب و داشتن سه بندر مهم و سه فرودگاه، فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری بهره مند است.

وی ادامه داد: این جاذبه ها و فرصت ها درحالی است که مازندران سال ها از کمبود و یا نبود سرمایه گذاری کلان اقتصادی برای رونق رنج می برد و هنوز به آنچه که مستحق آن بوده دست نیافته است.

اکبری نبود حمایت کافی برای تحقق سرمایه گذاری را از جمله ضعف ها بیان کرد و گفت: عدم ثبات نرخ ارز و فقدان ضمانت سرمایه گذاری منجر به سرمایه گریزی از استان شده است و قانون های متعددی نظیر حمایت از سرمایه گذاری خارجی وجود دارد اما نتوانسته این قانون به اهداف خود دست یابد.

وی با اظهار اینکه پای اقتصاد در استان می لنگد، گفت: باید بسترهای مناسبی برای تحقق سرمایه گذاری در استان ایجاد و فراهم شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha