۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
راهنمای خرید کود کشاورزی اصل، ۴ روش تشخیص کود اصل

راهنمای خرید کود کشاورزی اصل، ۴ روش تشخیص کود اصل

خرید کود کشاورزی و کود دهی مزارع و باغ ها یکی از مهم ترین عواملی است که یک کشاورز باید در اولویت قرار دهد تا، رشد گیاهان خود را چند برابر کند.

به گزارش بازار، خرید کود کشاورزی و کود دهی مزارع و باغ ها یکی از مهم ترین عواملی است که یک کشاورز باید در اولویت قرار دهد تا، رشد گیاهان خود را چند برابر کند. گیاهان و درختان هم مانند انسان ها جان دارند و باید تغذیه مناسب خود را برای رشد داشته باشند و اما می رسیم به تغذیه گیاهان که مهم ترین عامل رشد مناسب آن ها است. همانطور که ما انسان ها وعده های غذایی منظمی داریم و از غذا برای رشد و سلامتی خود استفاده می‌کنیم، گیاهان هم مانند ما انسان ها برای رشد مناسب خود باید تغذیه منظمی داشته باشند و تغذیه منظم برای گیاهان یعنی یک برنامه‌ی کودی بسیار مناسب.

ما تصمیم گرفته ایم که برای راهنمایی دقیق تر و بهتر شما عزیزان این مقاله جامع درباره‌ی خرید کود کشاورزی، روش های تشخیص کود های شیمیایی و ارگانیک اصل، خرید کود از فروشگاه ها و فروشنده های معتبر و معتمد و آشنا کردن شما عزیزان با وب سایت های معتبر خرید کود کشاورزی را تهیه کنیم پس حتما در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم روش تشخیص کود کشاورزی اصل

هر کود کشاورزی اصلی که در سطح بازار به فروش می‌رسد ویزگی هایی دارد که با داشتن آن ها می‌توانید اصل بودن کود ها را تشخیص دهید. این مشخصات عبارت اند از: شماره ثبت، برچسب، اطمینان از صحت داشتن شماره ثبت و چند مورد دیگر که در ادامه به آن ها می پردازیم.

راهنمای خرید کود کشاورزی اصل، ۴ روش تشخیص کود اصل

۱- شماره ثبت:

یکی از راه های تشخیص اصل یا تقلبی بودن کود ها در زمان خرید کود کشاورزی داشتن شماره ثبت است. هر کودی که در سطح بازار یا سایت های خرید کود آنلاین به فروش می رسند باید دارای شماره ثبت باشند که در غیر این صورت با نداشتن شماره ثبت از خرید آن کود خودداری کنید.

۲- برچسب:

اطلاعاتی مانند: نوع کود، کشور سازنده، شرکت یا فرد تولید کننده یا وارد کننده، مشخصات و اطلاعات تماس که حتما باید در خصوص برچسب بر روی کودی که خریداری می‌کنید درج شده باشد.

۳- اطمینان از صحت داشتن شماره ثبت:

اگر شما می‌خواهید از صحیح بودن شماره ثبت محصول خود مطمئن شوید، می‌توانید شماره ثبت درج شده بر روی محصول را به شماره ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ پیامک کنید تا از اصل بودن کود مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

۴- چک کردن مشخصات محصول با سایت سازنده آن:

روش دیگر برای اطمینان پیدا کردن از اصل بودن کود ها مطابقت دادن مشخصات محصول با سایت شرکت سازنده آن است که شما به راحتی می توانید این اطلاعات را باهم مطابقت دهید و از اصل یا تقلبی بودن محصولی که می خواهید خریداری کنید مطمئن شوید.

خرید کود کشاورزی از سایت های معتبر

امروزه بسیاری از شغل ها به صورت اینترنتی و آنلاین فعالیت می کنند و از این بین خرید و فروش کود های کشاورزی هم از این مبحث جدا نیست. سایت های معتبر بسیاری هستند که امروزه به صورت آنلاین و از طریق سایت در زمینه خرید و فروش کود کشاورزی فعالیت گسترده ای دارند که برای نمونه وب سایت ماه کشت یکی از معتبرترین وبسایت در زمینه فروش کود کشاورزی ارگانیک و شیمیایی معرفی می کنیم. شما به راحتی و یا اطمینان خاطر از محصول خود می توانید کود مورد نظر خود را از این وب سایت تهیه کنید.

راهنمای خرید کود کشاورزی اصل، ۴ روش تشخیص کود اصل

نماد اعتماد:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خرید از سایت به آن توجه داشته باشید، داشتن نماد اعتماد است که برای تمامی سایت هایی که در زمینه فروش محصولات خود هستند داشتن نماد اعتماد الزامی است. پس زمانی که شما میخواهید از سایتی به صورت آنلاین خرید کنید حتما به داشتن نماد اعتماد آن توجه کنید.

خرید کود کشاورزی تقلبی:

متاسفانه امروزه افراد زیادی هستند که در زمینه فروش کود تقلب می کنند و کود تقلبی را به عنوان کود اصلی به فروش می‌رسانند. کود های تقلبی از ترکیبات ساده مانند گچ و خاک یا ترکیباتی شیمیایی مانند سرب و کالنیوم به وجود می‌آیند که برای گیاهان، خاک و محیط زیست و هم چنین محصولات کشاورزی و افراد مصرف‌ کننده خطرناک بوده و حتی گاهی مرگ‌ آور هم هستند.

دلیل خریداری این نوع کود های تقلبی توسط افراد و کشاورزان، قیمت پایین و در دسترس بودن این کودها، باعث شده است کشاورزان فریب این افراد سودجو را بخورند و این کود های تقلبی را خریداری کنند.

امیدواریم روزی برسد که تقلب در کود های کشاورزی به حداقل برسد تا دیگر این زیان ها و خسارت های جبران ناپذیر بر کشاورزان عزیز کشورمان وارد نشود.

ما در این مقاله تلاش کرده ایم که شما عزیزان را با راه ها و روش های شناخت و تشخیص کود های کشاورزی تقلبی آشنا کنیم و از شما خواستاریم که به هیچ عنوان کود های ارزان قیمت و تقلبی را از فروشگاه ها و سایت های متفرقه خریداری نکنید و برای خرید کود های مورد نیاز خود به فروشگاه ها و سایت های آنلاین معتبر مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha