۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
مصوبه سفر رئیس جمهور در مورد صادرات دام مازاد ایلام اجرایی شود
استاندار ایلام:

مصوبه سفر رئیس جمهور در مورد صادرات دام مازاد ایلام اجرایی شود

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به مشکلات دامداران استان ایلام، گفت: مصوبه سفر رئیس جمهور در مورد صادرات دام مازاد ایلام اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری ایلام اظهار کرد: یکی از راه های مناسب برای مبارزه با قاچاق، «قدرالسهم» است که می توانیم بخشی از کشفیات را به عنوان تشویقی برای کاشفان قاچاق اختصاص دهیم.

وی گفت: کنترل قاچاق به روش قدیمی، کارساز نیست، استفاده از تکنولوژی روز و سیستم های آنلاین می تواند در کاهش قاچاق نقش بسزایی داشته باشد.

بهرام نیا بیان کرد: فرهنگسازی در رسانه ها یکی از راههای اصلی برای مبارزه با قاچاق است و باید مضرات و معایب آن برای اقتصاد و اشتغال جوانان در جامعه تبیین شود.

استاندار ایلام ادامه داد: با توجه به خشکسالی ها، تعدادی از دامداران با کمبود علوفه مواجه شده و مجبورند دام های خود را به فروش برسانند لذا باید راهکار قانونی برای فروش دام مازاد و صادرات آن فراهم شود.

وی گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، صادرات دام مازاد از طریق قانونی است که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

بهرام نیار بیان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز و سیستم های آنلاین تأثیر بالایی بر کاهش قاچاق دارد، به فرض مثال جهاد کشاورزی باید به صورت آنلاین تعداد دام های سبک و سنگین را رصد کرده و بر این اساس مدیریت کند.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha